fredagstankar

staun, karlskrona
jag fick tänka efter, snegla upp i datorns högra hörn, för att kunna skriva rubriken till det här inlägget. när en glömt veckodagarna, då är det väl ändå semester på riktigt? ja, det är det.

jag ligger på sängen hemma hos päronen och tänker för mig själv att jag av någon anledning aldrig känner mig mer avslappnad än här. och det är ändå märkligt för det är en balansgång det här att gå från att bo själv till att bo med minst två andra personer. idag är det svensk sommar i ett nötskal, varmt och ljumt men regnskurar, moln och en och annan solglimt. i morgon ska jag och mina systrar gemensamt fira födelsedag så jag håller tummarna för att det i alla fall är uppehåll. och då har jag ändå beställt sol sedan länge men det är ju den enda delen av kalaset jag inte kunnat varken påverka eller planera inför. där får mitt kontrollbehov bara lägga av.

nu väntar vi på att regnskuren ska avta så att vi kan bygga partytält. och sen måste vi reda ut vad vi ska äta ikväll. det är alla (fre)dagars tiotusen-kronors-fråga i min familj <3

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

