några dagar i helsingborg + sju dagar i karlskrona

Det känns som att min lugna semester börjat på riktigt först nu. Även om jag slappnade av redan på Kreta visste jag att det skulle bli fulle rulle när jag väl kom hem och mer om det blir det alltså nu. Idag ska vi alltså recappa lite. Häng på!
morning view, helsingborgme, helsingborg
Jag kom hem från Kreta för drygt 2,5 vecka sedan. Vädret här var då nåt helt annat än den ljuva värme vi har nu och som jag hade haft när jag var iväg.
rain, helsingborg
Men morgonpromenader i regn är ändå inte så pjåkigt. Svensk sommar i ett nötskal!
me, on the train
Efter några dagars uppackande, tvättande och pausande i Helsingborg satte jag mig på tåget österut.
the view, karlskronarainbow, karlskrona
Målet var Karlskrona där jag och mina systrar hade några dagar på oss att förbereda inför…
our 80th birthday party, karlskrona
vårt gemensamma 80-års kalas! Vi fyller nämligen allihopa jämt i år och bestämde oss för att fira detta ihop i päronens trädgård.
our 80th birthday party, karlskrona
Under festen hade vi ett gäng engångskameror utplacerade så så fort de är framkallade blir det inlägg här på bloggen!
breakfast, karlskronafika, karlskrona
Jag stannade några dagar extra efter kalaset och mös med nästan hela familjen. Det åts frukost ute, vi fikade två gånger om dagen på en del av efterrätterna som blev över från 80-årsfesten, det badades och lästes och sovs. Och så hade vi ju lite grann att städa också!
karlskrona <3
Innan jag åkte tillbaka till Helsingborg bjöd Karin mig på en åktur i sin nya bil. En gullig guldig sak som tog oss upp till stauns bästa utsiktsplats; Bryggareberget. Ta er hit om ni har vägarna förbi!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till några dagar i helsingborg + sju dagar i karlskrona

  1. christin skriver:

    Helsingborg! Denna bitterjuva stad, fylld med min gymnasietid! Men alltid strålande fin, oavsett väder. Och förresten! Grattis – i efter/förskott :)

    • Malin skriver:

      städer som är fyllda med gymnasietid brukar vara bitterljuva, i alla fall är karlskrona det för mig :) men, ja, visst är de speciella ändå! tack så mycket!

  2. Helga skriver:

    Vad roligt att hitta en Helsingborgsbloggare :)

Kommentera

