en lista om resten av sommaren

När jag skriver det här är det lördagkväll. Jag sitter i soffan med balkongdörren på vid gavel och lyssnar till mina grannars reagge, suset från träden och bruset från bilarna. Läget här känns lite ensamt och ovant så när jag hittade tio frågor och svar om resten av sommaren hos Flora tänkte jag att det var dax med en liten sommarcheck.

Men, när ni läser det här är det förstås redan söndag, fast så här i sommartider spelar ju veckodagarna mindre roll… Nu kör vi!

monday, crete
Hur ser dina planer ut för resten av sommaren?
Jag har exakt två veckors semester kvar. Precis som de föregående två är de oplanerade, det vill säga, jag kan göra lite vad jag vill. Och några saker jag vill göra är fira födelsedagar, gå på konserter, hinna läsa ut några böcker till, åka på utflykt, bada mer, äta mer glass och fler frukostar på balkongen. Sova lugnare och känna mig ännu mer avslappnad innan jag börjar mitt nya jobb i mitten av augusti. Men, sommaren tar ju som tur är inte slut bara för att jag börjar jobba så även om jag sitter inomhus på dagarna hoppas jag på fina kvällsaktiviteter; middag vid havet eller på restauranger, kvällsdopp, promenader och tillfällen att äta glass samt ett och annat besök på Malmöfestivalen.

Vad ska du läsa i sommar?
Nästa bok på tur är antagligen The night circus av Erin Morgensten och sen håller jag redan på med Quiet av Susan Cain. Den här sommaren är första gången på länge som jag kan läsa två olika böcker samtidigt utan att blanda ihop dem och det känns som en lättnad. Äntligen är hjärnan mindre överhettad!

Vilken av sommarens biofilmer är du mest pepp på?
En film som jag fortfarande inte hunnit se, och som jag hoppas går på bio lite till, är The Dressmaker, så den får bli svaret —>

Vilken låt är sommarens soundtrack, såhär långt?
Oj, svår fråga. Jag har nämligen lyssnat väldigt lite på musik den här sommaren. Men, jag kände redan innan sommaren började att Veronica Maggios ”Svart sommar” slog an en somrig ton.

Vad har du på dig i sommar?
Klänning, kjol och linne eller bikini. Skor som jag kan gå fort i.

tuesday, swimming with ingrid, helsingborg
Vilka tv-serier plöjer du?
”Once upon a time” och ”Gilmore Girls”. Men har snart tänkt börja på den senaste säsongen av ”Orange is the new black”! Vill bara dra ut lite till på det så att den räcker läääänge.

Bästa roadtripmusiken?
Skivan med musik från Glee som min syster har i sin bil. Älskar’t!

Var läser du helst?
På stranden, i solen eller under ett parasoll. Eller så fort jag har en hand över.

saturday, krakow
Vilken serie skulle du rekommendera andra att se under sommarens regniga dagar?
Något som får dig att må bra.

Och till sist, vilken bok borde alla generellt läsa?
I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv av Tom Malmquist. Jag har läst ut den idag och den var verkligen verkligen något särskilt så det kommer snart mer om den här på bloggen.

Det här inlägget postades i sommar, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

9 kommentarer till en lista om resten av sommaren

  1. Åh, det är Tom som sommarpratat i år väl Har laddat ner men inte lyssnat än pga. verkar sorgligt.
    Så fina dina sommarplaner låter Malin. Här är just regnperioden över vilket innebär att det är sjukt varmt! Men nu far vi hem till Sverige om 5 dagar. Hoppas på finväder, och önskar jag hade tid att besöka Skåne.

    • Malin skriver:

      ja, precis! det är han som sommarpratat. jag har lyssnat i en solstol på kreta, grät bakom solglasögonen. sorgligt och väldigt fint och hoppfullt på samma gång!

      känn ingen press, Skåne finns kvar, och vi kan alltid fejstajma eller så, ju! :) hoppas hemresan går bra och att det blir bra när ni är här! <3

  2. christin skriver:

    Älskar listformatet! Så kul med listor ändå. Härligt med mycket semester kvar, än är sommaren inte slut! Var skall du börja jobba sen? Älskade också Tom Malmquist bok, läste den i vintras och kunde inte lägga ner den.

    • Malin skriver:

      ja, samma här! jag tröttnar aldrig på listor. jag ska börja jobba på Helsingborgs stad, så smidigt eftersom jag även bor här. det ska bli roligt även om det känns läskigt också! åh, vad fint att höra. den grep mig verkligen!

  3. Ida skriver:

    Oj så himla mycket jag har missat på din blogg i sommar! Har varit så himla dålig på att både skriva och läsa under sommaren.
    Du verkar haft roliga saker för dig! Och ja, jag skulle också gärna se The Dressmaker :)

    • Malin skriver:

      men det bästa då är allt du har att läsa ikapp! jag kan tycka det är lite mysigt när bloglovin’-feeden är lagom full och en bara får plöja fina inlägg :) ja, vi får ses och prata om våra somrar, tycker jag!

      • Ida skriver:

        Det tycker jag absolut att vi ska göra. Helgen rätt full, men en eftermiddagsfika eller någon middag på stan, typ nästa vecka?

      • Malin skriver:

        det låter toppen! jag är fortfarande ledig nästa vecka, så middag eller fika låter perfekt. än så länge är det bara tisdagkväll som jag är upptagen! vi får höras på fejjan och bestämma närmare :)

Kommentera

