förrförra söndagen: fika och grillning med min moster

Jag är så glad över att det är sommar och ledighet eftersom söndagarna då känns så mycket mer avslappnade. I alla fall för mig. Och just den här söndagen var jag oerhört avslappnad
sunday with gun, glumslöv
för jag åkte nämligen och hängde med min moster över dagen.
sunday with gun, glumslöv
Solen sken och vi promenerade Peyronrundan mitt i bland vetefält och blommande vallmo.
sunday with gun, glumslöv
Det är en av mina favoritblommor och jag värnar varje gång jag får syn på dem eftersom de inte funkar att plocka i en bukett.
sunday with gun, glumslöv
Halvvägs genom promenaden mötte vi på en kompis med hund.
sunday with gun, glumslöv
Jag försökte fota men så fort jag böjde mig ned hände detta. Haha!
sunday with gun, glumslöv
sunday with gun, glumslöv
Vi beundrade utsikten
sunday with gun, glumslöv
och sen var vi framme på fikastället.
sunday with gun, glumslöv
Vi slog oss ned i trädgården
sunday with gun, glumslöv
med fikabröd, kaffe och lavendellemonad.
sunday with gun, glumslöv
Om vi hade suttit på balkongen, en trappa upp, hade vi haft den här utsikten över Hilleshögs dalar
sunday with gun, glumslöv
och kunnat spana ned på parasollen och allt det gröna.
sunday with gun, glumslöv
När vi kände oss nöjda gick vi runt varje vrå av butik och trädgård
sunday with gun, glumslöv
för att sedan fortsätta slutet av rundan hem igen.
sunday with gun, glumslöv
Där förberedde vi lunchen
sunday with gun, glumslöv
eller vi och vi. Gun drog upp potatis
sunday with gun, glumslöv
och jag fotade.
sunday with gun, glumslöv
Efter att ha preppat potatisen inför potatissalladen åkte vi ned och badade. Solen hade gett upp men det spelade oss ingen roll. I skulle vi, och efter en liten stund var det ganska skönt, eller ja, uppfriskande i alla fall!
sunday with gun, glumslöv
Väl hemma igen startade vi grillen
sunday with gun, glumslöv
och efter lite regn och lite rök kunde vi sätta det här på bordet.
sunday with gun, glumslöv
Receptet på potatissalladen kommer härifrån och har blivit en riktig favorit hos mig den här sommaren. Jag har tvingat både familj och släkt att smaka och som tur är har hittills ingen tyckt att det var alltför äckligt.
sunday with gun, glumslöv
Innan jag fick sällskap till tåget, åt vi blåbär och yoghurt med vaniljsocker plus en Sega rutan bredvid, som en kombination av dessert och fika. Det här var en riktigt fin söndag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till förrförra söndagen: fika och grillning med min moster

  1. Ida skriver:

    Härlig söndag! Det där inrednings- och fikastället var jag på i början av sommaren, men det var så fullt att det inte var möjligt att fika (spöregn, så trädgården var inte heller ett alternativ). Hur var det? Skulle hemskt gärna åka tillbaka och fika en annan gång.

    • Malin skriver:

      jag tyckte det var helt okej! inte så mycket folk, vilket var skönt, och helt okej fikautbud. kanske lite snålt för mig som inte tål nötter och mandel, men chokladbollen jag åt var trots allt en av de godare jag stoppat i mig. tycker absolut det kan vara värt ett återbesök för din del!

Kommentera

