förra torsdagen: konserter med little jinder och timbuktu & damn! på hx

Dagen efter födelsedagsfirandet var det torsdag och jag åkte tillbaka till västkusten igen.
thursday, hx, festival, helsingborg
Jag skulle nämligen gå på konsert! Så strax före kl 20 stod jag här, ganska mycket för tidigt, eftersom jag trodde att det skulle vara mycket folk när Little Jinder kom till stan.
thursday, hx, festival, helsingborg
Det fyllde på allt eftersom det närmade sig, men jag kunde ändå se väldigt bra, vilket så klart kändes som en fin bonus!
thursday, hx, festival, helsingborg
Och sen klev Little J själv upp på scen och rev igång konserten.
thursday, hx, festival, helsingborg
Hon spelade alla låtar jag hoppades på. Inklusive hennes nya, som jag tycker så mycket om.
thursday, hx, festival, helsingborg
Och sen avslutade hon med Super 8 och jag kände mig så jäkla nöjd med konserten.
thursday, hx, festival, helsingborg
Efter världens snabbaste toabesök mötte jag upp Sofia och hennes familj eftersom vi skulle se nästa konsert tillsammans.
thursday, hx, festival, helsingborg
Och det var Timbuktu och Damn! och de sparade verkligen inte på krutet.
thursday, hx, festival, helsingborg
Det var som att de bestämt sig för att hela Furutorpsparken skulle dansa. Och det gjorde vi också! Jason visade också, som vanligt, prov på att det är kärlek före hat och rädsla som gäller. Det kändes så bra!
thursday, hx, festival, helsingborg
Alla var i extas och det här är utan tvekan en av de bästa konserterna jag sett, både med Timbuktu och Damn! och generellt. Vilken avslutning på en helt vanlig torsdag! Jag dansade hemåt med lätta steg efteråt och tänkte att den här upplevelsen sparar jag i minnet att ta fram i mörkare stunder.

Det här inlägget postades i musique, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

En kommentar till förra torsdagen: konserter med little jinder och timbuktu & damn! på hx

  1. Ping: förrförra lördagen med pixla piren och the sounds på hx |

Kommentera

