lördagstankar

autumn leaves, åstorp
En oktober för två år sedan.

Hej.
Vet ni? Det har känts som höst i luften de senaste dagarna. En isig känsla i vinden. Jag har stretat emot för jag vill inte att sommaren ska ta slut. Men så i morse när jag gick till träningen kändes det plötsligt okej. Jag såg för mitt inre hur löven kommer skifta färg, soluppgången kommer matcha mina morgonrutiner och luften kommer kännas så där hög och klar när jag är ute och promenerar.

Nog för att jag älskar när det är varmt och soligt men i och med att jag börjar jobba på måndag så känns det faktiskt helt okej, ja till och med rätt bra, att årstidens skiftning börjar anas. Det gör det enklare för mig att lämna sommaren bakom mig och blicka framåt. Ny årstid, nya tag. Det bor en lättnad i nystarten som kommer om hösten.

Men, oavsett hur vädret blir, så hoppas jag fortfarande på brittsommar i september. Jag tycker nästan att det känns som den lyxigaste formen av sommar eftersom den aldrig går att räkna med och eftersom du får fånga den i stunden.

Det här inlägget postades i höst, sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

