fredagsbuketten

I fredags plockade jag ett blad ur Christins bok och gick till blomsteraffären. Väl där pekade jag på sånt jag gillar och sånt som såg spännande ut. För att fira helgen, att jag redan har jobbat i två veckor och att det kändes som sommar! Jag kom hem med det här:
the friday flowers, helsingborg
En Veronica,
the friday flowers, helsingborg
en grön växt med okänt namn,
the friday flowers, helsingborg
en kvist med något jag vill kalla för kinesiska lyktor, och som påminner mig om physalis, och
the friday flowers, helsingborg
till sist en hortensia.
the friday flowers, helsingborg
Sen i fredags pryder den sin plats på mitt köksbord. (Fast det var inte där det var bäst fotoljus och bakgrund just då…) Tack för inspirationen Christin!

Det här inlägget postades i sommar, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till fredagsbuketten

  1. christin skriver:

    Amen wow, vad fint!! Vad glad jag blir. Tycker så HIMLA MYCKET om det här sättet att handla blommor på. KRAM!!

  2. Ping: filmtips: captain fantastic |

  3. Ida skriver:

    Jag ÄLSKAR fredagsbuketter! Och hortensior! Den här gången blev det dock en färdig ”torsdagsbukett” minikryss från mataffärn! Njutet att komma hem till det!

    • Malin skriver:

      när jag jobbade i Åstorp var det en blomsterhandlare som sålde ”veckans bukett” för 100 kr varje torsdag på torget. de var ofta väldigt fina! ibland är det nästan härligare att något annan har plockat ihop åt en, tycker jag :)

Kommentera

