min somriga lördag

Hej och glad måndag allihopa!
Idag känns det som att himlen flyttat några hack närmare jorden, men det gör inte så mycket. För i helgen som gick, eller ja, i alla fall i fredags och lördags, var det som att sommaren återvänt! När jag vaknade i lördags hade jag en tom dag framför mig och det var så oerhört skönt att bara kunna ta saker och ting i min egen takt. I kroppen hade jag en känsla som sa till mig att det kanske var sommarens sista dag. Så jag bestämde mig för att försöka maxa dagen med extra mycket somrighet.
saturday, breakfast, helsingborg
Därför började jag med helgfrukost på balkongen. Och sen fortsatte jag hänga där, planterade om och pysslade om mina växter medan solen värmde min kropp.
saturday, summer lunch, helsingborg
Till lunch åt jag några av de somrigaste matvarorna jag vet; majskolv och tomat-och-mozzarella-sallad.
saturday, vietnamese food, helsingborg
På kvällen mötte jag upp Sofia och så gick vi och åt vietnamesiskt. För en gångs skull blåste det ingenting så vi passade på att sitta ute. Kvällen kändes magiskt ljum, även om den där karaktäristiska augustisvalkan kunde anas i kanterna.
saturday, last swim, helsingborg
Efter middagen, medan vi satt i min soffa och pratade bort resten av kvällen, hängde våra badkläder på tork på balkongen. Innan middagen var vi nämligen på Gröningen och tog ett dopp. Det kändes som att det kanske var det sista doppet för i år. Men jag hoppas inte det! Hur har er helg varit?

Det här inlägget postades i påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

Kommentera

