filmtips: captain fantastic

I fredags, efter att jag hade varit och plockat fredagsbuketten, var jag, Flingan och Gun på bio. Vi såg en film som jag vill tipsa er om: Captain Fantastic.


Filmen handlar om en familj som lever på sitt eget vis utanför samhällets normer. Pappan uppfostrar sina barn så att de ska kunna klara fysiska utmaningar, samtidigt som de blir intellektuella personer som ser igenom den värld av kapitalism och konsumtion som, enligt pappan, lurar utanför deras egen trygga tillvaro. Barnens mamma är sjuk och bor därför inte längre med resten av familjen men något händer henne som gör att familjen ger sig iväg. De tvingas därför, på gott och ont, att försöka anpassa sig till samhället och samhällets normer.

Den här filmen var rolig, sorglig och varm. Den handlar om relationer, vilka val som verkligen är viktiga och om kärlek. Till andra människor och till naturen. Extra plus får den också av mig för den fina musiken.

Det här inlägget postades i film och tv-serier, påhitt, sommar. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till filmtips: captain fantastic

  1. Ida skriver:

    Den verkar bra, tycker jag! Hade den lite på agendan att se. Ska kolla upp hur länge den går på Röda kvarn.

Kommentera

