i lördags: hamburgare och konsert med veronica maggio på kb i malmö

I lördags gjorde sommaren comeback och det kändes nästan som att det var varmare än det var när det faktiskt var sommar i almanackan… Hehe, antagligen får jag den känslan bara för att min förväntning nu är att det ska vara svalare och när det inte är det blir jag så positivt överraskad. Men, nog pratat om vädret, nu ska vi prata om vad jag gjorde i lördags! Efter träning, andra-frulle och tvättid satte jag mig på tåget till Malmö.
saturday, malmö
Där möttes Lina och jag upp på Tusen & 2 för middag. Hamburgare är lite vår grej och det här stället hade vi inte testat tillsammans ännu. Hamburgaren var god, men lite för stor, tyckte jag. När den var uppäten begav vi oss ett stenkast nerför gatan till KB eftersom kvällens höjdpunkt, konsert med Veronica Maggio, ägde rum där.

Låt mig börja med att säga att det här, utan tvekan, är den svettigaste och tajtaste och bästa konserten jag har sett med henne. Spelningen var utsåld och hela KB var packat med folk. Jag hade en tunn hinna av svett över hela mig bara när vi stod still och väntade (!) på att konserten skulle börja.
saturday, veronica maggio, concert, kulturbolaget, malmö
Och till slut kom hon och bandet på och drog igång!
saturday, veronica maggio, concert, kulturbolaget, malmö
Det var fullt ös från start.
saturday, veronica maggio, concert, kulturbolaget, malmö
Lina och jag fick höra båda de låtarna vi hoppats mest på, ”Vi mot världen” och ”Galaxen”, inom de första tjugo minuterna.
saturday, veronica maggio, concert, kulturbolaget, malmö
Alla, precis alla, i den där lokalen var täckta av svettdroppar. Min överläpp var konstant fuktig, luggen klistrade sig lätt vid pannan och Maggio var lika svettig som vi och stod där på scenen och glänste i ljuset från strålkastarna.
saturday, veronica maggio, concert, kulturbolaget, malmö
De gav verkligen järnet under hela spelningen och det i kombination med stämningen i lokalen var magisk. Det var verkligen en så jäkla fin och ösig konsert! <3
saturday, malmö
Efteråt knatade vi rakt ut på gatan, väntade på att svetten skulle torka, och satte oss på en uteservering och drack öl. Det var lite svalare och vinden hade vaknat, men vi satt ändå ute, för som Lina sa ”En måste sitta ute så länge det går”. Och då gjorde vi det så klart!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, musique, påhitt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

