en lista om min höst

Idag är det listtajm! Den här hittade jag hos Sandra, som hittat den hos Hanna. Och nu hittar ni den här hos mig! Nu kör vi. Är ni med?
helsingborg
Beskriv din höst i tre ord.
Lugn, rörelse och läsa.

Och lite mer ingående:
Jag försöker skapa den perfekta mixen av en lugn men ändå rörlig höst. Det vill säga, jag vill både ha gott om tid för mig själv så att jag kan samla ny energi, och gott om tid att göra små resor och utflykter, så att jag får nya perspektiv på tillvaron, gärna tillsammans med en vän eller fler. Det sista jag vill fokusera på är att läsa. Jag och ett par kompisar har startat en bokklubb och jag känner mig jättepepp på att börja läsa den första boken vi har valt; Flickvännen av Karolina Ramqvist. Och förutom den har jag en hel radda böcker i bokhyllan som jag också vill ta mig an.

Vad är det bästa/sämsta med hösten 2016?
Bästa: Det bästa just nu är att det är september och brittsommar och att det inte alls känns som höst än. På lite längre sikt är det bästa med hösten lugnet och mina nya rutiner.

Sämsta: Det sämsta just nu är att min axel krånglade i början av veckan. På lite längre sikt är det sämsta med hösten när den blir fuktig och regnig samtidigt, rå men ändå halvljummen. Huva!

helsingborg
Hur höstmyser du?
Med tända ljus och en film eller tv-serie i soffan.

sleepy, sunny me, åstorp
Hur ser din höstoutfit ut?
Jag ser fram emot att kunna använda min skinnjacka igen!

Vad har du på att göra-listan just nu?
Läsa ut en bok, börja på en ny, preppa inför i morgon och inför helgen. (Det är torsdagkväll när jag skriver det här)

kärntruppen, karlskrona
Bästa musiken för regniga dagar?
Musiken till Fantomen på Operan. Det är något med det oerhört dramatiska som jag tycker passar så bra till regn och rusk.

Vilka serier rekommenderar du att följa?
Jag gillar att försöka se någon ny serie varje höst och i år tänkte jag ge The Good Place en chans.

Och eftersom jag sparat på den senaste säsongen av Orange is the new black måste jag rekommendera den med!

saturday, karlskrona
election day, karlskrona
my favorite clara frijs, helsingborg
Vad är den höstigaste maträtten?
I min värld finns det tre stycken: soppor, äpplepaj med vaniljsås och clara frijs-päron.

Var hänger du helst under helgen?
Utomhus på en promenad eller inomhus med fika och kompisar. Eller på ett träningspass eller med en bok.

helsingborg
planning team weekend, wsj, alvesta
Har du någon inplanerad resa för den närmaste framtiden?
JA! Två stycken, en till Köpenhamn och en till Stockholm. Det ska bli mycket roligt! Och sen är tanken att det ska bli en resa till, men den är fortfarande i planeringsstadiet.

Hur förbereder du dig för vintern?
Genom att omfamna årstiden till fullo; hänga inomhus med tända ljus och mysa i soffan när vinden viner utanför (jag tror verkligen på att göra sitt hem så ombonat som möjligt inför vintern) samt vara utomhus så mycket det går och andas djupa andetag av den friska luften och ta vara på de ljusa timmarna. Jag tror för övrigt på att omfamna varje årstid till fullo eftersom det kan vara nyckeln till att gilla dem lite mer (särskilt om det är en årstid en inte är så förtjust i).

sunday, karlskrona
För två år sedan fyllde jag i en annan lista som också hade hösttema. Den hittar ni här.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

Kommentera

