måndagstankar

kärntruppen, copenhagen, saturday

Jag har gnuggat gruset ur ögonen både en och två gånger idag. Det är egentligen inte det att jag är särskilt trött, men det kändes ovanligt mörkt när jag klev upp. Och ovanligt svalt. Termometern visade 12 grader och även om det inte är så värst kyligt är det något med vinden och de mörka molnen som gör att idag känns det som att hösten har anlänt. På riktigt. Himlen har färgats av solens uppgång. Ränder i rosa och lila blandade med glödande guld. Kontrasten mellan det och de blågrå molnen är slående.

I helgen var jag i Köpenhamn tillsammans med fyra kompisar. Det känns som att vi fångade det sista av sommaren och det första av hösten där. Så nu spelar det mig ingen roll vad det blir för väder. Bara bring it on, hösten! Jag är redo för tända ljus, tjockare strumpbyxor och klarare luft. Förra veckan var det fortfarande högsommarvarmt och bara ben som gällde. Vi får se om det blir en höstigare vecka denna veckan.
Jag hoppas nästan det.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till måndagstankar

  1. Åh ja, det låter som det var en riktigt fin tur till Köpenhamn. :*

Kommentera

