söndagstankar

sunday, crete

Solen skiner genom mina dammprickiga fönster och nu när klockan börjar närma sig 12:00 har termometern klättrat upp till 21 grader. Men det har tagit hela förmiddagen, de timmarna jag har suttit här, vid min dator och hängt på internet.

Idag har jag ett lugn i kroppen som jag har längtat efter större delen av veckan. En vecka, som för första gången sedan jag började jobba efter semestern, varit stressig. Jag har kunnat notera hur min kropp reagerar på stress (väldigt dåligt…) och hur låg stresströskel jag fortfarande har. Det gör mig både glad och ledsen. Glad för att jag känner att mitt normaltillstånd numera är väldigt ostressat. Ledsen för att jag förstår hur lätt det är att falla tillbaka i stressen. Jag var så rädd att all stress bara skulle stanna kvar, vad jag än gjorde, och därför känns det så skönt att jag redan nu, samma vecka, har kunnat häva den.

Och det bästa av allt: i morgon är en annan dag och en annan vecka med nya chanser av allt. Den kommande veckan säger dessutom meteorlogerna att hösten ska göra entré. Högtrycket vi njutit av förs bort och ersätts av mer ostadigt väder. Allvarligt talat, det gör mig ingenting! Hej hösten, vad trevligt att äntligen träffas.

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

Kommentera

