lördag dag i köpenhamn: cykel, groed, och superkilen

Idag är det måndag, men jag tänkte att vi skulle fortsätta spana in mina foton från förra helgen, när jag var i Köpenhamn. Jag älskar att bloggvärlden fungerar både framåt och bakåt i tiden! Nu kör vi.
saturday, kärntruppen, copenhagen
På lördagsmorgonen var det mulet när vi vaknade, men det spelade mindre roll för oss. Vi hyrde cyklar och begav oss till Torvehallerne vid Nörreport. Jag hade önskat att få äta frukost på Groed och eftersom det finns en i saluhallen var det perfekt eftersom alla som inte ville äta gröt kunde välja bland massa annat!
saturday, kärntruppen, copenhagen
Ingrid valde havregrynsgröt med hemlagad karamellsås, färska äpplebitar och rostade mandlar.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Sofia högg in på ”dirty acai-chia” gröt toppad med krusbärskompott, kokosflagor, jordgubbar, banan, jordnötssmör, rostade nötter och ekologisk skyr.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Jag satte ihop min egen gröt baserad på havregryn och toppingarna torkade hallon, banan och kokosflagor. Det var mycket mumsigt! Jag är så glad att jag fick prova det här.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Efter frukosten cyklade vi vidare.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Målet var Superkilen och att sedan cykla längs med den och vidare genom stan.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Vi stannade för att gunga.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Jag menar, det var tvunget!
saturday, kärntruppen, copenhagen
Och sen gav vi oss av igen. Det är skönt att bara cykla på måfå, möta andra cyklister och se en stad från cykelsadeln.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Efter några timmar kurrade våra magar igen och vi slog oss ner på Stempel för lunch.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Vi fick mycket god mat och hade världens gulligaste servitris.
saturday, kärntruppen, copenhagen
Med ny styrka i kroppen cyklade vi till Islands brygge, som är beläget på nordvästra Amager. Där spanade vi på nya hus och spännande badlösningar, innan vi cyklade hem till hotellet för att vila innan kvällen. Och för att inte det här inlägget ska bli megalångt kommer kvällen i ett eget om ett par dagar!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till lördag dag i köpenhamn: cykel, groed, och superkilen

  1. Ping: lördag kväll i köpenhamn: ködbyen med warpigs, gorilla och bollyfood |

  2. Ping: söndag i köpenhamn: paludan bogcafé, ströget och café norden |

Kommentera

