textbitar som jag sparat

Efter de senaste dagarnas ganska bildtunga och ytliga inlägg vill jag idag ger er några bitar text som jag har sparat från böcker jag har läst. Jag älskar att läsa och fotar ofta av delar av böcker när jag hittar en mening eller ett avsnitt som jag tycker om. Allra oftast, om det är en bok som är värd det, brukar jag tipsa om den här på bloggen. Du hittar alla mina texter om böcker i kategorin med samma namn.

Men, mitt arkiv sträcker sig ganska långt bakåt numera, efter sex års bloggande, så idag tänkte jag plocka upp några textsnuttar från förr. Kanske har jag redan publicerat dem här, kanske inte. Oavsett hoppas jag att ni kan läsa dem lite långsamt och fundera på vad de säger er. Idag är temat på textbitarna kärlek.

texter av annika norlin
Ur Annika Norlins bok Texter.

gå vilse: en fälthandbok av rebecca solnit
Ur Rebecca Solnits bok Gå vilse: en fälthandbok.

what we talk about when we talk about love by raymond carver
Ur Raymond Carvers bok What we talk about when we talk about love.

Det här inlägget postades i böcker, favoriter, höst. Bokmärk permalänken.

En kommentar till textbitar som jag sparat

  1. Ping: textbitar som jag sparat, del II |

Kommentera

