söndag i köpenhamn: paludan bogcafé, ströget och café norden

Fredag och helgen är (nästan) här! Jag har haft en lagom stressig vecka på jobbet och känner att det ska bli fint med ett par lediga dagar. Den känslan hoppas jag att jag även har om åtta timmar när arbetsdagen är slut!

Med känslan av fredagsfeeling i kroppen tänkte jag att vi idag ska spana in de sista fotona från Köpenhamnstrippen för två veckor sedan. Häng med på en lagom ansträngande söndag!
sunday, kärntruppen, copenhagen
När vi vaknade på söndagen sken solen.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Det var varmt i solen men i skuggan var det isigt och jag fick känslan av att hösten gjort sitt första försiktiga intåg.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Efter lite letande och strosande på de köpenhamnska gatorna slog vi oss ned mitt emot den här pampiga tegelbyggnaden, som visade sig tillhöra Köpenhamns universitet. Jag kunde ana böcker genom fönstren! Och då kändes det extra passande att stället vi hamnat på hette Paludan bogcafé.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Vi var väldigt hungriga och jag tyckte det kändes som himmelriket när maten kom. Jag menar, titta på detta bara! Vi hängde där någon timme eller två, bara åt och pratade och var lite söndagssömniga, så där som det kan vara.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Efter det strosade vi runt ett litet tag på Ströget innan vi bestämde oss för att avsluta helgen med en fika.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Valet föll på Café Norden.
sunday, kärntruppen, copenhagensunday, kärntruppen, copenhagen
Mina kompisar åt wienerbröd
sunday, kärntruppen, copenhagen
och jag valde en smoothie, som visserligen var oerhört god, men också väldigt dyr. Antagligen den dyraste jag någonsin druckit. Tur därför att den faktiskt smakade gott!
sunday, kärntruppen, copenhagen
Det kändes som ett café med anor som hade en blandning av människor i alla åldrar som gäster. Bitvis kändes det lite stimmigt men vårt bord var en oas av lugn i allt det. Som stormens öga.
sunday, kärntruppen, copenhagen
Efter det gick vi till Hovedbanegården, hämtade väskorna och kramades hej då. Tack Kärntruppen för en fin helg och en rolig födelsedagspresent!

Andra inlägg från Köpenhamnshelgen:
fredag i köpenhamn: sol, den sorte diamant och cirkelbroen
lördag dag i köpenhamn: cykel, groed, och superkilen
lördag kväll i köpenhamn: ködbyen med warpigs, gorilla och bollyfood

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, utflykter och äventyr. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till söndag i köpenhamn: paludan bogcafé, ströget och café norden

  1. Anna María skriver:

    Köpenhamn! Tycker så mycket om den staden.

Kommentera

