i onsdags: after work i magasin 405 på oceanpiren

Idag är det måndag och jag tror det är första gången det är riktigt höstväder: regn, blåst och gråa skyar. Just idag har jag önskat att det var lite ljusare för jag är så himla trött. Och just vädret skvallrade redan under förra veckan om att hösten var på gång, det syns på de här fotona från förra onsdagen.
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
Då befann jag mig här, vid magasin 405 i Oceanhamnen.
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
Sofia hade frågat om jag vill hänga med dit på after work och det lät som en cool grej att pigga upp vardagen med!
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
Vi drack öl och åt chips, lyssnade på en föreläsning om kreativitet och vad som anses göra en stad kreativ. Och det bästa av allt: vi fick öva oss på att kasta Pez i munnen på varandra. Det var vansinnigt roligt! Vi skrattade så himla mycket.
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
Vi fick också en liten guidad tur i det gamla magasinet, som under sina glansdagar användes som lager för främst frukt och grönt som kom från hela världen hit till hamnen i Helsingborg. Och så fick vi spana in lite street art
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
och utsikten över Oslopiren där Pixla piren håller till. (Det var där Sofia och jag hängde en dag i somras, om ni minns? Inlägg finns här.) Tänk att det ska bli en helt ny stadsdel här! Så svårt att föreställa sig nu, men häftigt lär det bli, med Öresund som närmsta granne.
wednesday, after work, magasin 405, oceanpiren, helsingborg
Efter det tog vi vinden i ryggen och promenerade hemåt.

Det här inlägget postades i höst, påhitt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

