tisdagstankar

saturday, helsingborg
Helgfrukost <3

I helgen hade jag min familj här på frukost. Det var mysigt att tillsammans med människor jag tycker om, äta frukost jag tycker om. Och att göra det i lugn och ro och ingen har bråttom någonstans. Jag gillar att göra helgfrukostar så annorlunda gentemot vardagsfrukostar som möjligt. Det behövs en tydlig skillnad, ett sätt att skilja rutinen från icke-rutinen. Fast icke-rutinen blir också en sorts rutin, insåg jag nu. Rutin eller ej, det bästa är att inte behöva ställa väckarklockan och att kunna ta morgonen i min egen takt.

Jag var så trött igår att jag inte kunde formulera mig. Eller det kändes så i alla fall. Det regnade och var mulet, blåsigt, när jag steg upp. Idag var det så där blått på himlen, så att den skvallrar om att solen faktiskt kommer gå upp, och nu är det redan ljust ute. Det är skönt att det kommer sådana här dagar också! Hur har era morgnar varit?

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till tisdagstankar

  1. christin skriver:

    Jag älskar helgfrukost. Mycket tack vare att Anton ofta för tummen ur, känner sig inspirerad och steker som oftast pannkakor. Och så kokar vi dubbelt så mycket kaffe och sörplar.

    • Malin skriver:

      Åh, ja. Det låter som att Anton är en riktig fullträff! Bara att ha tiden tycker jag är det allra bästa, sen kan en äta lite vadsom, för typ allt är gott när en väl hinner känna vad det smakar :)

  2. Mama skriver:

    God frukost i trevligt sällskap 👍🏻😘💕

  3. Ida skriver:

    Långsam och god helgfrukost är det heligaste på hela veckan!

Kommentera

