om veckan som gått

Vi kör i gång veckans andra dag med en lista om vad jag gjorde förra veckan. Häng på!

in the air, copenhagen airport
Något jag gjorde som var planerat:
Jag tränade, fikade med två vänner, var på aw med ett gäng från mitt gamla jobb, var på utbildning med jobbet och tvättade.

Och som inte var planerat:
Låg och såg på film mitt på dagen pga mesnsvärk och flyttade in pelargonerna från balkongen.

Något nytt jag gjorde:
Läste ut den första boken till bokklubben och bestämde mig för att åka till en ny stad tillsammans med en kompis i november.

a place to breathe, pålsjö, helsingborg
Ett tips från veckan:
Att promenera i skogen är alltid en lugnande upplevelse.

Veckans upptäckt:
Min ena orkidé har fått knoppar! Och en återupptäckt är hur mycket jag plågas av att se de första avsnitten av Gilmore Girls sjätte säsong eftersom två av karaktärerna är så himla arga på varandra. Buhu, min favvo-feel-good-serie är plötsligt en feel bad-serie.

Godaste maten jag lagade:
Höstgrytan med högrev, svamp och äpple som jag åt till söndagmiddag.


Veckans musik/film/serie:
Musik: Jag hittade låten Smashing hearts med Hilda i min Discover Weekly, och den slog an en ton i mig den här veckan.
Film: Selma! Den finns på Netflix, och trailern finns här ovan. Se den!
Serie: De nya avsnitten av How to get away with murder. Jag sitter som på nålar!

Veckans känsla:
Jaha, hösten är här. Jaha, det är kallt, men soligt, och jag gillar det!

sleepy, sunny me, åstorp
En klädsel från veckan:
Min skinnjacka är framme igen.

Veckans betyg:
Lite långsam på jobbet, pga två dagars utbildning, men helgen får högsta poäng!

Lista från Amanda.

Det här inlägget postades i höst, summan av kardemumman. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till om veckan som gått

  1. Ellen skriver:

    Åh, vilka fina glasögon du har!

  2. Åh, awesome med ny stad med kompis! Såg klart Gilmore Girls igen förra veckan, jäklar vad mycket tid det tog ur min vardag.. ^__^) Håller verkligen med om feel-good/feel-bad grejen.
    Har inte sett How to get away with murder, är den SÅ bra?

    • Malin skriver:

      Ja! Det ska bli super :) Vi måste bara boka biljetter och sånt innan jag vill outa nåt mer! Hehe, japp, jag förstår vad du menar. Ja, jag gillar den verkligen, men den är rätt brutal och blodig bitvis så jag får mest se den på dagen, haha :)

  3. christin skriver:

    Flygplansbilden!!! Log även när jag läste om film mitt på dagen pga mens, orkidéknoppar och en ny stad i november. Får livet att låta fint och enkelt <3

  4. Ping: om veckan som gått |

Kommentera

