torsdagstankar

thursday, kvalvika
En annan torsdag när jag var i Norge.

Vissa veckor går så himla fort. Det bästa är när det beror på att jag har haft roligt. Den här veckan beror det på en blandning, eftersom jag dels haft mycket inbokat på jobbet och dels eftersom jag ska vara ledig och det ska bli roligt. Ja! Så är det. Ibland behöver rutinen brytas och vad är mer perfekt än en ledig fredag som ger en extra lång helg? Typ inget, känner jag spontant.

Idag ser jag mest fram emot att äta lunch med Sofia och att årets Nobelpristagare i litteratur tillkännages kl 13. Jag älskar att det i princip är omöjligt att gissa vem som ska få det, att det i princip alltid väcker debatt och att P1-morgon, och många andra medier, spekulerar hej vilt och låter böcker ta plats på bästa sändningstid! Efter att ha lyssnat på gissningarna känner jag att jag måste läsa något av Chimamanda Ngozi Adichie (förutom ”We should all be feminists”) snart. Hon har stått på min att läsa-lista länge, så det är dax! Och om jag ska gissa ( läs: hoppas på) något om vem som får priset säger jag Joyce Carol Oates. Vad gissar ni på?

Det här inlägget postades i höst, tankar för dagen. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till torsdagstankar

Kommentera

