konsert med laleh på malmö arena

Okej! Ny dag, ny vecka, nya tag! Vi börjar med att backa bloggbandet, tänkte jag. Hänger ni med?

I början av november, för drygt två veckor sedan, var det äntligen dax för en konsert som jag har längtat efter.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Nämligen Lalehs stopp på Malmö arena med Kristallerturnén.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Lina och jag hade först boxats med alla andra om (de ganska få) matställena inne på Emporia, men efter goda dumplings var vi redo för en kväll i Lalehs värld. Och vi var långt ifrån ensamma, som ni ser. Förutom publiken,
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
var förstås Laleh på plats,
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
och med sig hade hon både sitt popband och sinfoniettan ”Modern Fantazias”. Jag var med andra ord väldigt peppad, precis som jag nämnde i det här inlägget.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Så, vad tyckte jag då? Sammanfattningsvis var det en väldigt fin och spännande konsert!
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Hon gick ut hårt med musik från sin senaste skiva
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
och blandade sedan upp kvällen med låtar från tidigare album.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Halvvägs genom konserten bytte Laleh om till den här fantastiska klänningen.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Mina favorittillfällen var när hon framförde Bjurö klubb. Blåvalen blev plötsligt en egen elektronisk person vilket var väldigt häftigt! Och när hon framförde Some Die Young med vågor som rullade in i bakgrunden och när låten avslutades med låg och innerlig allsång tillsammans med publiken. Ja, då stod varenda hårstrå på min kropp rakt upp.
saturday, concert with laleh, at malmö arena, malmö
Avslutningsvis spelade hon Bara få va mig själv och därmed slutade konserten på topp och med så mycket studs och jävlar anamma att jag log från öra till öra när Lina och jag sprang mot tåget. Laleh är en skicklig liveartist. Gå på en konsert med henne när du har chansen!

Det här inlägget postades i musique, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

