all the bright places av jennifer niven

all the bright places by jennifer niven
Idag vill jag prata om den här boken; All the bright places av Jennier Niven.
all the bright places by jennifer niven
På baksidan, eller ja, på insidan av framsidan, står det så här ↑
Boken handlar alltså om Finch, som är fascinerad av döden och som varje dag funderar på olika sätt att dö på, men som varje dag också hittar något som gör att han vill leva vidare. Boken handlar också om Violet, som lever för framtiden och räknar ner dagarna till studenten när hon äntligen kan fly från både sin lilla hemstad och från den oerhörda smärta och sorg som hennes systers död framkallar i henne.

Finch och Violet träffar varanda på toppen av skolans klocktorn en regnig eftermiddag. De står där vid räcket när de upptäcker varandra. Finch driver på starten av deras vänskap genom att kort efter deras första möte förmå Violet att delta i ett grupparbete tillsammans med honom. Grupparbetet går ut på att de ska besöka och upptäcka de naturliga underverken som finns i deras stat. De sätter upp regler för sitt arbete och börjar sedan med sina vandringar.
all the bright places by jennifer niven
Violet och hennes numera döda syster hade en väldigt nära relation och vi får följa med när hon sakta sakta börjar bearbeta sin sorg.
all the bright places by jennifer niven
Vi får också veta hur mycket Violet kommer att betyda för Finch och hur mycket deras vandringar till statens naturliga underverk betyder för dem båda.
all the bright places by jennifer niven
Det jag gillar med den här boken är historien och sättet Niven berättar den på. Du får följa med de här två personerna parallellt och jag kände mig som en i gänget när jag läste. Boken är fint berättad och riktigt sorglig. Mer vill jag inte säga men jag tycker att du ska läsa den!

Det här inlägget postades i böcker, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

