50 frågor

Hej måndag!
Den här listan har florerat i bloggosfären de senaste dagarna. Så efter att ha sett den hos både Sandra, Ellen och Julia kände jag att det var dax att låta den pryda också min blogg. Om svaren är lite märkliga kan det bero på att jag fyllde i den baklänges. Okej, nu kör vi!

1. Vem litar du på?
Min familj och flera av mina vänner.

2. Vart skulle du vilja vara just nu?
Bara här tror jag, kanske med lite mer sällskap bara.

3. Favoritstad?
London och typ alla städer vid havet, som Karlskrona och Helsingborg.

4. Vilket är ditt favoritnummer?
Jag vet inte. Jag har nog inget.

5. Vad var det senaste du åt?
Glögg, pepparkakor och päron med pepparrotscantadou på hos min syster.

sunday, first of advent, helsingborg
6. Om du var en krita, vilken färg skulle du vara då?
En grön.

7. Hur är vädret just nu?
Blåsigt, kolsvart och 5 grader varmt/kallt.

8. Vem var den senaste personen du pratade i telefon med?
Mama och Papa.

9. Vad är det första du ser hos det motsatta könet?
Ansiktet och händerna.

10. Vad har du för skostorlek?
36-37.

11. Favorit tv-program?
Flera tv-serier, till exempel Grey’s Anatomy, Homeland och iZombie. Om det ska vara på tvtv så säger jag På Spåret.

12. Har du några syskon?
Ja, fyra fina personer.

13. Längd?
154 centimeter.

me, helsingborg
14. Hårfärg?
Mörkt blond med inslag av koppar.

15. Ögonfärg?
Gröna.

16. Använder du kontaktlinser?
Ja, när jag tränar och när jag ska på fest.

17. Favorithögtid?
Påsken, för det är ofta vårigt samt mindre stressigt än till exempel julen. Annars gillar jag att fira födelsedagar, både min egen och andras.

18. Favoritmånad?
I princip alla utom november.

19. Har du gråtit någon gång utan anledning?
JA.

20. Vilken var den senaste filmen du såg?
A little chaos med Alan Rickman och Kate Winslet. Eller vänta! Gilmore Girls: A Year in the Life, så klart!

saturday, lundakarnevalen, lund
21. Favoritdag på året?
Min födelsedag.

22. Är du för blyg för att fråga ut någon på dejt?
Nej. Kanske lite nervös, men jag gör det om jag vill. Det värsta som kan hända är att jag får ett nej, brukar jag tänka.

23. Kan du stå på huvudet (utan att luta dig mot en vägg)?
Nej. Jag skulle dock vilja lära mig att stå på händer.

24. Kramar eller kyssar?
Helst både och, men annars kramar för det är socialt accepterat att göra med nästan vemsomhelst.

ice cream at köld, mitt möllan, malmö
25. Choklad eller vanilj?
Choklad.

26. Har du tatueringar?
Ja. Två stycken.

27. Vad lyssnar du på just nu?
Suset från vinden och min vibrerande mobil.

28. Är du kär i någon kändis?
Jag vet inte. Får hjärtklappning av vissa, men att säga att jag är kär i dem är nog ett för starkt ord.

modern lovers by emma straub
29. Vilka böcker läser du just nu?
Other People We Married av Emma Straub och snart Ett liv för lite av Kristofer Ahlström.

30. Piercingar?
Jag har tre hål i öronen.

31. Favoritfilmer?
Point break, Speed, Titanic med mera.

32. Favoritsport?
Att utöva: styrke- och konditionspass i grupp. Att titta på: ishockey.

33. Vad gör du just nu?
Jag sitter vid sekretären och fyller i den här listan så att ni får läsa den i morgon (det är söndag just nu) samt funderar på om jag ska gå och äta något till kvällsmat snart.

34. Smöriga, naturella eller saltade popcorn?

Saltade eller smörade.

35. Hundar eller katter?
Inget av det helst, men katter om jag måste välja. Jag är ingen djurperson på det sättet.

my first saturday in malmö
36. Favoritblomma?
Tulpan, syrén, ranunkel, pelargon, vallmo, vitsippa, körsbärsblom, magnolia med flera.

37. Har du blivit påkommen med att göra något du inte får göra?
Ja, definitivt.

38. Har du en bästa kompis av det motsatta könet?

Japp, fast vi ses inte så ofta.

39. Har du älskat någon någon gång?

Ja.

40. Vem vill du träffa just nu?
Just nu känner jag mig ganska till freds med att hänga med mig själv, men annars min familj.

41. Är du fortfarande vän med folk från skolan?

Javisst, ganska få från gymnasiet men ganska många från högskolan.

42. Hur imponerar man på dig om man är kille?
Du är intresserad av mig, ställer frågor, kan föra ett samtal samt kan stava, och förutom det får du gärna vara mån om hur du ser ut och liksom känna dig bekväm i din stil.

in the air, copenhagen airport
43. Gillar du att flyga flygplan?
Ja! Det är magiskt med tanke på att jag associerar det med att vara på väg till en ny och spännande plats.

44. Höger- eller vänsterhänt?

Höger.

45. Hur många kuddar sover du med?
En eller två.

46. Saknar du någon?

Inte just nu.

47. Lyssnar på radio?
Ja, alltid. För närmare förklaring kan ni läsa här och här.

sunday, hilleshögs dalar, glumslöv
48. Bästa beslutet du har tagit i år?
Att jag sa upp mig och tog ett långt sommarlov.

49. Sämsta beslutet i år?
Jag kan inte komma på något alls just nu.

50. Din senaste nerladdade app?

Jag minns inte, jag laddar ner nya appar så himla sällan.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

