om veckan som gått

Idag gör jag en favorit i repris och sammanfattar förra veckan med samma lista som jag använde för ett tag sedan. Den kommer fortfarande från Amanda, men jag har också sett den hos Ellen. Häng på vetja!

sunrise, wednesday, helsingborg
Novembers sista soluppgång.

Något jag gjorde som var planerat:
Jag tränade tre gånger (som jag längtat!), funderade på julklappar att köpa, träffade min mentor, såg premiären av På Spåret och tvättade.

Och som inte var planerat:
Att Flingan och jag skulle gå på samma pass i lördags morse, att jag blev förkylningskrasslig med öronont i lördags kväll, att jag bakade lussekatter och gjorde chokladpraliner med saffranskola.

me and ingrid, pre-work out, saturday, helsingborg
Lyckan över att springa på en av världens bästa personer i omklädningsrummet en sömnig lördagsmorgon och inse att vi ska träna på samma pass <3

Något nytt jag gjorde:
Alltså, jag kan inte komma på någonting just nu. Men nåt nytt gjorde jag säkert.

Ett tips från veckan:
Allting känns lättare att bära när du tröttat ut kroppen. Särskilt vintermörkret.

Veckans upptäckt:
Två av Netflixs egenproducerade tv-serier; Shooter och The Crown.

Godaste maten jag lagade:
Sofia var här i fredags och då bjöd jag på pasta veggie carbonara enligt recept från Annie på Vegokäk. Den var megagod! Och det blev över så jag kunde äta det till lunch i söndags också. Guld!

pasta veggie carbonara, sunday, helsingborg
Veggie carbonara <3

Veckans musik/film/serie:
Musik: Jag har så smått börjat lyssna på min lista med julmusik. Och insett att den är gigantisk! Måste rensa lite, tror jag.
Film: Ingen. Jag somnar bara när jag ser på film nuförtiden, så jag har slutat med det, se på film alltså. Eller i alla fall tagit en paus.
Serie: The Crown! Jag är väl sist på bollen, men! Miljöerna, kläderna och accenten <3

Veckans känsla:
Ganska mycket upp och ner. Det är ganska jobbigt, men så är det ibland.

En klädsel från veckan:
me, striped, selfie, helsingborg
De randiga tröjorna årstid är här med besked.

Veckans betyg:
Jovars, helt okej. 3,5 av 5, typ.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till om veckan som gått

  1. Ping: om veckan som gått |

Kommentera

