en annorlunda lucia

sankta lucia, karlskrona
Jag tror att min karriär som Lucia peakade när jag var 6 år gammal. Då fick jag nämligen tillsammans med min dåvarande bästa kompis gå allra först i luciatåget på dagis. Jag minns att jag tog det på största allvar och förberedde mig oerhört noga. En av de viktigaste förberedelserna var att sova med flätor så att jag hade änglahår när det var dax. Sen dess har jag varit med i ett otal luciatåg i olika sammanhang men det är fortfarande det här jag har starkast minnen ifrån.

Igår hade jag en minst sagt annorlunda luciamorgon för jag vaknade med migrän. Varje gång det händer känner mig mer eller mindre misslyckad, trots att jag vet att jag gör vad jag kan för att förhindra att det ska hända. Så istället för att njuta av luciastämningen låg jag i sängen och sov större delen av dagen. Det innebär också att det blev tyst här inne, något som kändes konstigt för jag har så vant mig vid att skriva en stund på den här platsen varje dag. Inte heller hann jag ladda in fotona från Helsingfors. Så idag får ni bara det här lilla livstecknet och så får jag ta nya tag en annan dag. För så är livet ibland.

Glad onsdag, allihop.

Det här inlägget postades i julen, tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till en annorlunda lucia

  1. Ida skriver:

    Så söt, mini-Malin! :)

Kommentera

