söndagslistan

sunrise, winter solstice, karlskrona
Den här veckan har varit en av de mer förvirrande. Så är det ibland när livet kommer och knackar på på riktigt och tvingar min kropp att lyssna och ta det lugnt. Istället blir det stirrigt i hjärnan, men det är så det är ibland.

Den största nackdelen med detta tycker jag är att jag inte alls känt mig närvarande här, på bloggen, även om jag har publicerat några inlägg. Jag har ju så mycket jag vill berätta för er om Helsingfors och annat som snurrar i min skalle! Medan jag förbereder andra inlägg tänkte jag att vi därför avslutar veckan med den här lilla listan.

fika, fahlmans, helsingborg
Bäst i veckan hittills.
Fika med Ida och Sofia samt frukost + fika med Flingan.

Sämst i veckan hittills.
Migrändagen. Uuhhää.

Där har jag ont.
I hjärnan.

Det tänker jag mycket på.
Livet.

longboarding, good friday, karlskrona
Det klär jag mig i.
Min blåa kappa.

Till helgen ser jag fram emot.
Till helgen är det jul och det jag mest ser fram emot är att få hänga med min familj.

I lurisarna hör jag.
Min favorites at the moment-lista på Spottan.

Det dricker jag.
Te och glögg och vatten.

christmas eve, karlskrona
På fredag händer detta.
Då är det dan före dopparedan, vi kommer provsmaka julskinkan, antagligen pynta granen och hela familjen kommer vara samlad på samma ställe.

Å på lördag det här.
Då är det julafton och jag hoppas att den blir lika fin som vanligt.

Söndagen tillbringas så.
Då är det juldagen och förhoppningsvis ska jag fika med mina systrar och bröder. Kanske blir det också en sväng på stauns dansgolv eftersom det brukar bli så på juldagen.

Och mest av allt önskar jag detta.
Att jag låtit min kropp slappna av lite så att jag inte kraschlandar nu i veckan när semestern börjar.

karlskrona

Lista från Sandra.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till söndagslistan

  1. Mama skriver:

    Den tomten alltså 👍🏻☺️😊

Kommentera

