i fredags: dan före dopparedan

friday, the day before christmas, karlskrona
friday, the day before christmas, karlskrona
Jag vaknar i barndomshemmet. Någon form av ljus skiner in genom det ena fönstret i gitarrummet där jag bor. Jag äter frukost och pratar med familjemedlemmar. Fikar och dricker elva-kaffe (inte jag, men de andra).
friday, the day before christmas, karlskrona
Jag hjälper till med de sista förberedelserna genom att putsa mässingsljusstakarna och sen har solen kommit fram ur molnen.
friday, the day before christmas, karlskrona
Den skiner på mig när jag går till stan för att fixa något till mina föräldrars julstrumpor (det blir lakrits) och hjälpa min bror, som skriver det sista på sin masteruppsats, genom att hämta ett paket på postutlämningen.
friday, the day before christmas, karlskrona
Min ena syster slutar jobba och jag får en kram på hennes hemväg.
friday, the day before christmas, karlskrona
Hemma äter vi tomatsoppa till lunch och pratar om något jag glömt nu.
friday, the day before christmas, karlskrona
friday, the day before christmas, karlskrona
Solen går ner och jag går en promenad med samma syster som ovan och sen kommer en nära vän till familjen hit.
friday, the day before christmas, karlskrona
friday, the day before christmas, karlskrona
Det är tradition att hon kommer dagen före julafton för att äta risgrynsgröt och provsmaka julskinkan. Jag tummar inte gärna på traditionerna, och just i år gör som tur är ingen annan helst det heller. Mitt under middagen kommer min andra syster också hem. Och när vi går och lägger oss är hela familjen samlad och jag känner mig redo för julafton.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, julen, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

