torsdagstankar

thursday 8th of march: the last snow (?)
En torsdag i Malmö för snart fem år sedan.

Hej.
Jag är fortfarande förkyld och idag är första dagen som jag känner att det har varit tråkigt. De andra dagarna har jag antingen varit för fokuserad på annat för att kunna känna efter, eller helt enkelt varit för förkyld för att orka bry mig. Så kanske betyder detta att det börjar ge med sig nu?! Ja, det hoppas jag på i alla fall.

Jag pratade med Papa i morse, och han sa klokt att det brukar ju vara så att en alltid längtar efter det en inte har. När du jobbar och står i önskar du att det fanns tid att ligga på soffan, se på tv-serier eller läsa och när du är sjuk och har gjort just det, då vill du inget hellre än att jobba och stå i. Så allt är helt enkelt nog bara som det ska vara.

Den här dagen har känts så himla tråkig men jag försöker ta mina egen råd på orden: att göra en sak i taget och att fokusera på där jag är nu. Så jag har försökt ta hand om den här dagen och den här sjukan på bästa sätt. Försökt mysa med sånt jag faktiskt inte gör annars så ofta, när jag är hemma hos mig. Och så hoppas jag att jag snart känner mig piggare och framförallt mindre döv! Hur har era första dagar på 2017 varit?
Kram.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

