i fredags: födelsedagsmiddag på landbron

För en vecka sedan, när det fortfarande var 2016, var det också min brors födelsedag.
friday, my brother's birthday, sunrise, karlskrona
Solen steg upp som en eldröd boll när vi sjöng för honom och jag var tvungen att föreviga.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Sen hoppar vi fram nästan ett halvt dygn och då hittar du mig, Cookie och födelsedagsbarnet här.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Tillsammans med Mama, Flingan och Papa åt vi födelsedagsmiddag på restaurang Landbron.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Min familj är väldigt gulliga, särskilt när de ser ut så här <3
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Vi började med att dela på en charkbricka till förrätt.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Till huvudrätt åt vi rostbiff med pillat lamm, skysås, salvia, citron och hemgjort potatismos,
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
krämig polenta med parmesan och vitt vin, bakad tomat, belugalinser och oliv och syltad tomat och
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
moules frittes med vinkokta blåmusslor, hemgjorda pommes och aioli.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Och så snackade vi om lite allt möjligt som jag inte minns nu. Önskar så att jag hade haft ett bättre minne för sånt här.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Jag fotade gulliga syskon också.
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Till efterrätt åt Papa kyld blodapelsinsoppa med semifreddo och mandelbiskvi. Jag tyckte det lät jättespännande och hade så valt det om det inte varit för mandelbiskvierna. Jag misstänker att de gjorde en stor del för smaken och att ta bort dem därför hade varit korkat. Papa sa i alla fall att den var väldigt god!
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Istället valde jag, och resterande familjemedlemmar, den här. Som också var ljuvlig! Det var rombrässerad ananas med kokosmaräng, vispad färskost och rostad kokos. Helt magiskt!
friday, my brother's birthday, landbron, karlskrona
Sen var alla lagom mätta och ganska trötta så då tog vi oss hemåt. Det fanns en ambition om att se På Spåret från tidigare på kvällen, men när vi väl kom hem var alla alldeles för trötta, så vi struntade i det. Hursom, det var en jättefin sista fredag på 2016!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

