tolv selfies som sammanfattar mitt 2016

Idag är det måndag och jag skulle tro att det är en av de minst omtyckta veckodagarna. Jag är väl inte heller ett jättestort fan vanligtvis, men, förutom måndag, är det idag faktiskt även min födelsedag! Och därför känns det knappt inte ens som en måndag. Eftersom det är min födelsedag tänkte jag att jag skulle vara extra mycket i fokus här på min blogg idag. Och hur ska det gå till? undrar ni nu. Jo! Vi ska nämligen kolla på ett gäng selfies som jag tog förra året.

Jag tar inte jättemånga bilder på mig själv, och när jag väl gör det, tycker jag ofta att jag inte blir bra. Så därför bestämde jag mig för att 2016 skulle bli året när jag tog minst en selfie i månaden. I dealen med mig själv ingick också att jag skulle publicera dessa på min instagram (@tiggerifics heter jag där, för er som vill följa).

Och idag ska vi alltså både fira min födelsedag och summera 2016 genom att titta på selfiesarna också här på bloggen. Det här, insåg jag när jag gjorde inlägget, blir också en kavalkad över hur mitt hår såg ut under förra året. Och på den fronten hände det faktiskt en hel del. Häng på, så kollar vi!

me, new year's eve, malmö
Jag firade in januari 2016 i Malmö, med fina personer, tomtebloss och en selfie.
me, green hair, helsingborg
I februari färgade jag in gröna slingor i mitt hår, because, varför inte, liksom? Grönt är livets bästa färg.
me, åstorp
I mars hade det äntligen blivit ljusare och jag lekte med solen en eftermiddag när jag väntade på bussen hem från jobbet.
me, åstorp
En tidig morgon, på väg från bussen till jobbet, i april när våren började anas såg jag ut så här. Det känns helt sjukt att jag hade så långt hår då!
me, helsingborg
För i maj klippte jag av mig i princip alltihop. Det var härligt!
me, helsingborg
Sista halvan av juni bjöd på semester och jag fastnade i ett litet sommarregn på väg hem. Det känns helt sjukt nu, att det kommer bli så här ljust igen! Här märks det också för övrigt att jag bytte telefon, för det blev så mycket bättre kvalitet på mina foton.
me, helsingborg
När jag kom tillbaka från semestern på Kreta i början av juli var det allt annat än sommarväder i Sverige. Men jag var väldigt tillfreds ändå.
me, karlshamn
I augusti åkte jag tåg fram och tillbaka till Karlskrona och båda gångerna strulade det. Så jag mutade min inre treåring med glass. Båda gångerna.
me, helsingborg
Det var fortfarande sommarvarmt långt in i mitten av september och jag tog den här bilden en osannolikt varm onsdagskväll på väg hem från träningen. När jag gick bararmad och barbent utan att frysa!
me, helsingborg
I oktober hade kylan börjat smyga sig på och så här glad var jag en torsdagsmorgon på väg till jobbet när jag hade en känsla av att vi skulle få se solen den här dagen. Och det fick vi!
me, striped, selfie, helsingborg
November anlände med sitt mörker och sin kyla. I min garderob innebär det att i princip alla mina tröjor är randiga. ”The striped season is upon us!” som jag skrev till den här bilden på min instagram.
thursday, me, on my way home, lund
Och sen var det december och jag fick jullov vilket kändes så konstigt och så skönt. Jag tog den här när jag åkte hemåt till familjen och hade fått lite extra väntetid på Lund C. Och vad passar då bättre än att fördriva tiden med att ta en selfie? Nä, precis. Inget!

Det här inlägget postades i höst, sommar, summan av kardemumman, våren, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till tolv selfies som sammanfattar mitt 2016

  1. Ida skriver:

    Fina bilder! Tycker att maj-bilden är så himla fin på dig, och det superkorta håret klär dig verkligen!
    Jag kanske ska inspireras av dig, att ta lite fler selfies. Kanske blir jag mer bekväm med att vara med på bild?

    • Malin skriver:

      Tack Ida! :) Ja, det är en rätt bra grej att göra, tycker jag. Oftast upptäcker jag att, när jag tittar på foton av mig själv ett tag efter att jag har tagit dem att jag gillar hur jag ser ut då, även fast jag inte gjorde det när jag tog bilden… Intressant att mina kritiska tankar liksom nöts ner något av tiden!

Kommentera

