födelsedagssöndagsfika

I lördags fick jag sms från min moster: ”Hej! Får jag bjuda dig på födelsedagsfika i morgon? Antingen hos mig eller hos dig. I båda fallen har jag fikat. :) ” Jag svarade: ”Hej! Vad trevligt, det får du gärna! Går det bra att ses kl 11? Kram”
sunday, birthday fika, helsingborg
Och ett drygt dygn senare satt alltså hon och jag vid mitt köksbord. Där fanns allt som min moster tagit med sig för oss att fika på; rosenbröd med brieost, lussekatter, mjuk pepparkaka och hemgjorda struvor <3 Helt enkelt bara goda grejer!

Vi pratade om allt som hänt sedan sist och var glada över att vi båda blivit friska från våra sega förkylningar. Gun är också med i en bokklubb så vi pratade om böcker, vad vi läst nyligen för oss själva och vad vi läst senast i bokklubben och vad vi skulle läsa näst.
sunday, birthday fika, helsingborg
Hon hade också tagit med sig en bit marängtårta som hade en frisk smak av citron som vi avslutade med. Den var så himla god! När vi fikat färdigt passade vi på att gå en promenad i solen och njuta. Det var en fin söndagsförmiddag, och så roligt att få börja fira min födelsedag lite i förväg, för jag fyllde ju år först igår!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till födelsedagssöndagsfika

  1. Ida skriver:

    Det verkar vara så himla mysigt med en moster som man kan fika/äta middag/pratar böcker med! Och som dessutom kan skämma bort en med hembakt! Mysig start på födelsedagsfirandet!

    • Malin skriver:

      Ja, det är det verkligen! :) Hon är bra på att skämma bort mig, och förhoppningsvis känner hon att jag gör lite likadant ibland. Fast jag tror hon är bättre på det än jag :)

Kommentera

