en lördag med ett-foto-i-timmen

Förra veckan publicerade Vicky ett ett-foto-i-timmen-inlägg och skrev att det var på tiden att hon gjorde det, för det var så länge sedan sist. Och då slog det mig att ja, just det! Den kategorin har ju jag också, och hos mig är det verkligen sjukt längesen jag gjorde ett sånt inlägg. Närmare bestämt typ 4,5 år sedan…

Så i lördags bestämde jag mig för att det var dax att sätta mina planer  på en ett-foto-i-timmen-dag i verket! Så nu ska ni få hänga med på en helt vanlig januari-lördag.
saturday, helsingborg
08:15
Jag vaknar av mig själv, och känner mig pigg, till den här utsikten. Det känns som att det kan bli en solig dag. Hurra!
saturday, helsingborg
09:00
Jag gör mig i ordning och äter frukost.
saturday, helsingborg
10:00
Medan jag publicerar lördagens tips-inlägg på bloggen ser jag plötsligt att det snöar (!) utanför fönstret. Så helt oväntat och det gör mig så lycklig!
saturday, helsingborg
Jag har redan bestämt mig för att gå en promenad, så jag klär på mig och ser fram emot att få hänga med lite snöflingor på vägen. Det kommer inte så mycket, men det ligger ett tunt täcke över stigarna i Pålsjö skog i alla fall.
saturday, helsingborg
11:15
På vägen hem går jag förbi min närmaste blomsteraffär och köper födelsedagstulpaner inför min födelsedag på måndag. Från mig själv. Till mig själv. Tack mig själv!
saturday, helsingborg
saturday, helsingborg
12:00
Jag har börjat bli hungrig och lagar därför en av mina favoritpajer till lunch. En med broccoli och ädelost i. Nomnom! En extra bra sak med paj är att det dessutom blir många matlådor av det.
saturday, helsingborg
13:15
Jag äter den tillsammans med boken jag läser just nu.
saturday, helsingborg
14:00
Efter maten rejsar jag mot mig själv för att så fort som möjligt få undan tråkigt administrativt fix. Typ styra upp mina pärmar, betala räkningar och kolla kvitton. Det är skönt när det är gjort!
saturday, helsingborg
15:00 och 16:00
För då kommer nämligen Ingrid förbi på ananaspaj och te. Vi diskuterar mensvärk, värktabletter, trisslotter, att det är svårt att säga nej till saker, ångest och hur skönt det är att ha vanliga vardagsarbetstider och vara ledig på kvällar och helger.
saturday, helsingborg
17:00
När Ingrid gått hem lägger jag mig på soffan en stund, läser Fantomen och så tar boken jag läste till lunchen och under den senaste veckan slut. Efter det konstaterar jag att mörkret har anlänt och att dagens dokumenterande får vara slut för den här gången. Jag gör inte heller så mycket mer än att käka kvällsmat och ligga på soffan och titta på SKAM. Klart slut på en helt vanlig och bra lördag!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, ett foto i timmen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

