min födelsedag

Det har snart gått en hel vecka sedan jag fyllde år! Jag känner mig inte äldre alls, jag har ju precis vant mig vid att vara 30. Skumt det där med ålder… Det är ju bara siffror! Men nog pratat om det, nu ska vi istället titta på några foton från dagen i fråga.
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
På dagen jobbade jag, och allt var nästan som vanligt, men på kvällen hade jag bestämt träff med FlinganOlsons skafferi för att fira att jag blev ett år äldre.
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Hej hej!
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Vi delade på vitlöksbröd med tapenade till förrätt.
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Och sen valde vi båda livets bästa mat till huvudrätt: pasta!
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Jag tog min favorit, spaghetti a’la carbonara, så klart!
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Vi pratade om hur det varit på jobbet (bra), att det varit helt ljuvligt väder och att vi får se så många fina solnedgångar från våra arbetsplatser. Och så fick jag lite presenter, bland annat konsertbiljett och ett presentkort på fika + museumentré, så då peppade vi inför det! Lika bra att börja tänka på allt kul vi ska göra ihop med en gång, liksom :)
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Vi avslutade med efterrätt. Ingrid tog citrontarte med maräng och blåbär.
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Och jag blev så glad när det fanns citronsorbet på menyn. För sorbet, och i synnerhet citronsorbet, är något av det bästa jag vet. Så gott!
monday, my birthday, at olsons skafferi, helsingborg
Och sen gick vi hemåt i minusgraderna och så var den fina födelsedagen slut! Tack till alla som ringde, smsade, facebookade, hängde blommor på dörren, sjöng eller gratulerade mig personligen. Jag kände mig väldigt älskad <3

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till min födelsedag

  1. Ingrid skriver:

    Vilka fabiga människor vi är!

  2. Jeanette skriver:

    Vilken härlig födelsedag! Stället ser riktigt mysigt ut :)

Kommentera

