i lördags: födelsedagslunch

Här har det varit tystare än tystast några dagar men ikväll tänkte jag att vi skulle spana in vad jag gjorde i lördags. Alltså för snart en vecka sen! Kanske ger det någon av er tips på grej att göra i morgon, alltså på den här veckans lördag?
saturday, my birthday lunch, helsingborg
Hursom. För knappt en vecka sedan slog kl 13 och då ringde min familj på dörren. Jag hade nämligen bjudit in dem på födelsedagslunch. Just nu känns det som evigheter som jag fyllde år, men det är ju bara typ 1,5 vecka. Oavsett känslan nu, var jag mycket pepp då! Jag hade lagat lasagne med zucchini och parmesan, enligt Vickys recept, och det gick fint hem hos oss alla fem, som ni ser. Till det hade vi sallad och grejer också, förstås!
saturday, my birthday lunch, helsingborg
Vi snackade så mycket, och jag praktiserade vara-i-nuet och göra en sak i taget, så jag tog i princip noll bilder under själva ätandet.
saturday, my birthday lunch, helsingborg
Men sen kände jag att det var dax att föreviga tårtan. Jag hade bakat kladdkakemuffins, enligt Leilas recept, och letade fram en massa tårtljus i ett skåp och satte i. Sen sjöng min familj Ja må hon leva för mig och att få höra den av sin familj är nog fanken finare än allt annat. Enda gången det är finare är när det är på själva födelsedagsmorgonen och alla har sina morgonröster! <3

Jag vill för övrigt verkligen rekommendera de här kladdkakemuffinsen. De är de godaste jag vet och alla jag någonsin bjudit dem på har tyckt detsamma. Tips tips!
saturday, my birthday lunch, helsingborg
Vi snackade lite till innan det var dax för dem att åka hemåt igen. När de gått startade jag diskmaskinen, preppade inför kvällens tvätt och kände mig så glad, för fastän klockan var efter 16:00, var det fortfarande ljust ute! Våren är på gång nu, hörrni!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till i lördags: födelsedagslunch

  1. Vicky skriver:

    fint att receptet gick hem! lasagne är så jämarns gott asså.

    • Malin skriver:

      det är en storfavvo hemma hos mig! och det här var mitt första försök att pracka på den på andra, och det gick ju fint det med :)

Kommentera

