måndagstankar

tuesday, taking a walk, karlskrona
Varje måndagsmorgon peppar jag mig själv med att klura på hur mycket ljusare det har hunnit bli sedan jag sist klev upp efter väckarklockan. Eller i alla fall hur mycket ljusare det känns. Det är ju oftast två olika saker.

Idag är känslan ganska tung för det är molnigt ute. Grått. Även fast himlen börjat ljusna. Och just idag är det svårt att avgöra om det blivit ljusare eller inte. Då är det bäst att ta till rena fakta, för förnuftsmässigt vet jag att vi har fått mer dagsljus. Enligt SMHI har nämligen dagsljuset ökat med exakt 30 minuter sedan förra måndagen. Och det, det gör mig hoppfull!

Vad gör ni för att peppa er själva på måndagar?

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

