vykort från karlskrona: ljuset, dimman och årets första semla

saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
saturday, karlskrona
Hej bloggen!
Förra veckan var jag halva veckan i Karlskrona. På lördagen vaknade jag till dimma för tredje dagen på raken, men det visade sig också bli sol. Och disig dimma. Samtidigt. Ljusskenet och ljusspelet som uppstod var helt fantastiskt. Ännu mer som en sagovärld kändes det för att varenda trädgren och varenda vasstrå var täckt av ett fjunigt fluffigt lager med pudrad is. Promenaden till stan tog längre tid en vanligt eftersom jag var tvungen att stanna och fota var tredje meter.

Efter att ha strosat runt på stan, på samma vis som jag gjorde som tonåring, från ena sidan till den andra och tillbaka igen. Och hängt en stund och kisat i solen på Solgatan, pratandes i telefon med min kompis Sofia, träffade jag familjen med flera på Nellys café för lunch. Det slank ner både sallader och mackor och jag passade på att äta årets första semla. Så gott!

Sen promenerade jag hemåt. Efter de tidigare dagarnas aktivitet orkade jag inget annat än att ligga på sängen, i rummet med utsikten på den sista bilden, och scrolla i telefonen och prata med Ingrid. Föräldrarna var på annat håll och jag hade huset för mig själv. När Papa kom hem hade jag hunnit vila skymning också. På kvällen åt vi jättegoda bönbiffar och såg hälften av en film, som vi kom på att vi redan sett. Och på söndagen åkte jag hemåt igen. Hur har din helg varit? Jag hoppas att den också varit bra!
Kram Malin

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

