aldrig eller alltid-listan

view from my home, helsingborg
Vad skulle du aldrig
Äta?
Strömming eller sill. Fast det är inte sant, kom jag på nu, för jag har smakat en gång. Så, sniglar då kanske? För det är jag inte särskilt nyfiken på.
Dricka?
Gin. Fy fasen vad äckligt det är.
Skoja om?
Människors längd.
Ha på kroppen?
Något som är kallt.
Vilja uppleva?
Att någon nära mig ligger död i sitt hem och ingen har märkt något.
Kunna arbeta med?
Något med väldigt ostrukturerad arbetstid och oklart syfte.
Säga nej till?
Obegränsad tillgång på böcker att läsa.
Googla?
Jag googlar nästan allt, så jag kan inte komma på något jag inte skulle googla.
Göra offentligt?
Gå naken.
Blogga om?
En annan människa med syftet att såra personen i fråga.

view from my home, helsingborg
Vad hittar en alltid
På ditt skrivbord?
Min kalender och många pennor. Min dator.
Under din säng?
En låda på hjul som jag aldrig öppnar och damm.
I din jackficka?
Reflex och näsdukar.
Bakom din kylskåpsdörr?
Mat, så klart. Och just i dörren finns alltid mjölk, fil, majonäs, juice om jag har tur och så kaviar och soja och sånt.
Vid sidan av ditt handfat?
Tvål och min tandborste. Bomullsrondeller.
Högst upp i din bokhylla?
Högtalarna till min stereo (som har kassettdäck! hurra!) och mina Harry Potter-böcker.
Längst ner i din tvättkorg?
Antagligen något rött plagg för jag har så få att den färgen tvättas så sällan.
Framför näsan på dig?
Just nu, min datorskärm, likadant som på jobbet. Men annars skrämmande ofta min telefon, fast det är något jag försöker ändra på, men också böcker. En av livets bästa grejer!
I dina tankar?
Funderingar om framtiden och vad som ska hända sen.

Lista från HanaPee

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till aldrig eller alltid-listan

  1. Jeanette skriver:

    Ja jisses jag är likadan, googlar konstant :)

Kommentera

