måndagstankar

sunday, dinner at sofia's, helsingborg
Ibland är verkligen det enkla det bästa. Det kan ibland kännas som ett utslitet uttryck, men vad sant det samtidigt är. Som att bli hembjuden till en kompis på söndagsmiddag. Hon har fixat pasta med pastasås och parmesan. Det finns ketchup och ett tänt ljus. En samling runt ett bord med mat och prat. Det behövs egentligen inte så mycket.

Jag brottas med min hjärna för tillfället. Den kastar in och blandar om kortleken, som är mina tankar, och så kuperas och kuperas det så att jag blir alldeles yr i bollen. Som botemedel mot förvirringen som uppstår försöker jag fokusera på en sak i taget och vara fokuserad på där jag är och det gör jag precis just nu. Ett enkelt, och innerligt, möte över en middag ger mig en paus från allt som surrar inuti mig.

Och därför känns det enkla just nu som det bästa.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

