kvällslistan

Jag hittade en lista som jag visst fyllde i redan förra veckan. Det var innan jag blev sjuk så eftersom det inte finns något annat att blogga om just nu (pga obvious reasons) så får ni helt enkelt läsa den idag!

thursday, sunset, helsingborg
När går du och lägger dig på kvällen?
På vardagarna runt kl 22, helst, och annars allt mellan det och typ kl 05-06, om jag har varit ute eller på fest. Men på helgerna är nog det vanligaste typ mellan kl 23-00.

Vad är det sista du gör på kvällarna?
Skriver dagbok, läser och lyssnar på ett avslappningsprogram.

Hur lång tid spenderad du i badrummet varje kväll?
Kanske 20-30 minuter, ungefär lika mycket som på morgonen. Om jag inte haft smink på mig för då tar det lite längre tid.

breakfast for dinner, helsingborg
Är kvällsfika viktigt?
Nä, inte jätte. Men det är mysigt att till exempel dricka te och äta skorpor på kvällen. Så det händer ibland!

Är du kvällstrött?
Hmmm, lite grann tror jag. I alla fall när jag har jobbat en hel dag och börjar komma ner i varv. Då är jag trött på kvällarna. Och det brukar kännas skönt.

Vad har du för kvällsrutin?
Jag gillar att hoppa i myskläderna nästan med en gång när jag kommer hem, på vardagarna. Och när jag ändå gör det brukar jag passa på att tvätta av mig dagen. Sen lagar jag middag, äter, preppar inför nästa dag, kanske tar hand om bloggen en stund, eller pratar/skriver med någon. Och så brukar jag till sist ligga på soffan, med tända ljus och se ett avsnitt av en av tv-serierna jag följer.

På helgen är det mer, okej, vad ska jag äta? Är jag hungrig än? Och sen snickrar jag ihop något efter vad jag är sugen på och vad som finns i kylskåpet. De senaste månaderna har jag känt mig så matt på helgerna att jag oftast velat hänga ensam och då har jag gjort det. Sett flera avsnitt på raken eller en film.

movie time: taco dinner, helsingborg
Hur ser en perfekt kvällsstund ut?
Jag har tid på mig att laga god middag, eller så är det snabb middag som gäller för att jag har varit och tränat på vägen hem. Det finns tid att äta och läsa lite innan jag behöver förbereda inför dagen efter. Allt flyter på och jag har tid att se kanske två tv-serie-avsnitt och känner mig sen faktiskt lagom trött när det är dax att gå och lägga mig.

Eller så hänger jag med någon eller några jag gillar. Vi lagar mat ihop, skrattar och pratar, äter tillsammans och berättar grejer för varandra. Tiden har ingen betydelse och vi kan prata på till långt in på morgonkvisten. Sen, om de sover över, somnar vi nästan medan vi fortfarande är mitt i ett samtal. Dagen efter äter vi frukost ihop.

Hur går du klädd på kvällen?
Myskläder är mina bästa kläder! Oftast en t-shirt/linne/tunn tröja, mysbyxor och fleecekofta. I soffan brukar jag även komplettera med en filt över benen. Och jag inser nu att det får mig att låta som en pancho, men japp, så äre! True story. Ibland blir det, istället för mysbyxor, tajts eller mjuka strumpbyxor (som inte sitter åt i midjan) och en mjuk kjol med mjuk resår.

karlskrona by night
Vad är det bästa med kvällen?
Att vad som än hänt under dagen så kan jag nu lägga den bakom mig. Därför gör jag mitt bästa för att alltid ha en bra kväll. Det är mitt sätt att avsluta dagen och lämna den till det som varit. Om jag har haft en stökig eller turbulent dag är kvällsrutinen extra viktig så att jag hinner sortera igenom mina tankar innan det är dax att sova.


Lista från Clara. Hennes svar hittar du här.
Se också denna listas motsats: morgonlistan.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till kvällslistan

  1. lovisa/polichinelle skriver:

    åh men en kvällslista! den borde man ju göra som komplement till sin morgonlista, helt klart. (önskar jag vore mer kvällstrött, mitt sömntåg är typ 10 min – somnar jag inte då så blir jag typ inte trött igen…)

    • Malin skriver:

      ja! det tycker jag att du ska göra :) jag gjorde också båda eftersom jag tyckte de passade bra ihop. ahh, det är klurigt det där med sömn! jag har ofta ganska lätt för att somna, men sover inte alltid så gott ändå… störigt dilemma! :)

Kommentera

