i lördags: promenad och sushi

God morgon måndag! En positiv grej med att ha haft influensan på besök är att alla dagar efter det känns roliga, så även måndagar. Förra veckan handlade måndagen bara om ren överlevnad mellan en värktablett och nästa, så trots att dimman idag ligger tjock, är den här måndagen redan bättre än den förra!

Lite liknande väder som idag, var det också i lördags, med undantag för när jag vaknade. Då var himlen nämligen så blå! Sen mulnade det på och hela världen blev en blandning av mjölkigt vitt och ljust ljust grått. Men det gjorde inget för jag hade Ina här på besök.
saturday, ina visiting, helsingborg
Vi promenerade i Pålsjö, mitt bästa promenadställe, oavsett årstid.
saturday, ina visiting, helsingborg
En av de bästa grejerna med Ina är att hon inte protesterar om jag säger att jag vill ta en bild på henne. Därför har jag väldigt många fina foton på henne, som det här, från i lördags när hon utan att tveka slog sig ned på den här stubben bara för att jag bad henne. Just den här bilden är nog hennes förtjänst, för hon sa ”Ta en på höjden också”.
saturday, ina visiting, helsingborg
En annan bra grej är att hon också alltid erbjuder sig att ta en bild på mig. Ni som fotar ofta vet hur det här, den som är bakom kameran hamnar sällan framför. Men i lördags var det alltså undantag på det. Hej hej!
saturday, ina visiting, helsingborg
saturday, ina visiting, helsingborg
Det var nästan ingen människor i skogen, i alla fall inte just här. Vi mötte dem liksom i sjok och däremellan var det bara vi och träden.
saturday, ina visiting, helsingborg
Och stockarna.
saturday, ina visiting, helsingborg
Och vattnet.
saturday, ina visiting, helsingborg
På vägen hem stannade vi och köpte med oss sushi. Och så hittade vi våren! Det är ljuvligt ändå, att den är på väg nu. Jag älskar det!
saturday, ina visiting, helsingborg
Hemma hos mig fortsatte vi prata medan vi klämde varsin sushimix.
saturday, ina visiting, helsingborg
Ina var väldigt nöjd med den vegetariska och jag med den vanliga. Det kändes extra fint att jag fick anledning att använda mitt sushiporslin också!

Förutom promenad och sushi hann vi också med att byta våra kombinerade julklappar och födelsedagspresenter med varandra. Och som vanligt när vi ses var samtalsämnena spridda mellan alltifrån rutiner och struktur på våra jobb till våra gamla dagböcker och att det är intressant med minnen eftersom en ofta kommer ihåg helt olika saker från samma situation. Sammanfattningsvis ett mycket bra lördagshäng!

Det här inlägget postades i påhitt, vinter. Bokmärk permalänken.

Kommentera

