tisdagstankar

spring is here!
Det finns hopp om våren nu. På riktigt. Varje morgon när jag går genom parken på väg till jobbet verkar det ha kommit upp några nya gröna blad. Och några nya knoppar kan anas. Nu händer det!

Den senaste säsongen av Homeland, alltså. Den förbluffar mig eftersom den är bättre än vad jag trodde den skulle vara. Jag känner mig helt och hållet blind och har ingen aning om vad som ska hända. Det är en känsla jag inte haft sedan den första säsongen.

Det är ljust när jag går upp. Solen har väl inte gått upp då ännu, men det är ändå en speciell känsla att gå upp i gryningen. Då känns det som att jag och dagen vaknar samtidigt och det är en av mina favoritkänslor.

Det här är några tankar som finns i min hjärna idag. Vad tänker du på?

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

