onsdagstankar

mornings, helsingborg
Hej och hå! Livebloggning var det här.

Idag är det onsdag, veckans första halva har snart gått och jag tycker att dagarna de senaste veckorna har sprungit snabbare än jag i oväntat ösregn. På jobbet har allting verkligen dragit igång. Nu är allt och alla up to speed efter vintern och det bokas möten och sätts deadlines till höger och vänster. Det är inte konstigt att jag känner mig lite matt!

Mitt i allt det som är livet försöker jag skapa andrum för mig själv. Nu är det den där tiden på året när det känns som att så mycket händer för första gången någonsin. I alla fall för första gången den här årstiden. Solen tar sig för första gången upp ovanför huset mitt emot innan jag går hemifrån på morgonen. Den spelar över mina väggar och växternas blad ger spöklika skuggor. Mina dammiga fönster hindrar mig från att bli totalt bländad men jag njuter ändå av att behöva kisa.

Mitt i allt detta försöker jag bara komma ihåg vad det egentligen är som räknas. Och det är inte, krasst sett, det jag gör på jobbet. Det är allt annat. Att jag har energi att använda när jag är ledig. Att jag sover gott. Att jag är mätt, har varit och tränat eller gått en promenad och andats djupa andetag. Det är det som är det viktiga. Inget annat.

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till onsdagstankar

  1. Mama skriver:

    Så sant som det var sagt! 👍🏻😘💕

  2. Ping: om veckan som gått |

Kommentera

