förra lördagen kom våren!

Idag för en vecka sedan satt jag inte här nu. Nä, då var jag och tränade. Och efter det klev jag ut i det som kom att bli vårens första dag. Idag är det mulet och ett lugnt strilande (vår)regn faller från himlen. Därför känns det extra passande med den här tillbakablicken till förra lördagen just idag.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Då sken solen och himlen var blåare än blåast.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Jag mötte upp Elin, som jag känner från min bokklubb Bokbönorna, på Fahlmans för fika och snack innan hon skulle till jobbet.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
När jag sagt hej då till henne gick jag ner i Norra hamnen.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
För inte nog med att det var soligt och blå himmel. Det var ingen vind. Japp. Ni läste rätt. Vindstilla! Kombinationen av sol + blå himmel + vindstilla händer typ aldrig i Helsingborg så det här var en stor dag!
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Så jag satte mig här, på bryggkanten, tillsammans med resten av stans befolkning. Alla hängde här nere och jag menar, det är ju verkligen inte svårt att förstå! Det enda störningsmomentet var de två människorna som åkte vattenskoter. Sånt himla ljudligt transportmedel. Huva!
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Efter att ha suttit i solen och bara varit promenerade jag vidare längs havet.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Det är min absoluta favoritplats <3
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Ett inlägg har nog aldrig innehållit så många väderbilder som det här, men alltså. Jag var totalt golvad där jag gick utan mössa för första gången på typ ett halvår!
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Ja. Ni ser ju! Nu kommer den på riktigt. Våren!
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
Det går inte så snabbt när jag ska gå någonstans den här tiden på året för jag måste leta efter knoppar och spana in i folks trädgårdar hela tiden. Jag är alltid på jakt efter våren.
saturday, first day of spring, sunny, helsingborg
När jag kom hem var jag soltrött och matt och varm inombords, än mer så när jag hittade de första gröna bladen bland mina smultron. Hurra!

Det här inlägget postades i påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till förra lördagen kom våren!

  1. Ingrid skriver:

    Ja, vilket fantastiskt väder det var! Mer solsken och framför allt mer vår åt folket!

Kommentera

