årstidslistan: vinter

Jag vet inte om ni någonsin tänkt på det, men jag kategoriserar alla mina inlägg utifrån årstid först och sen med en eller flera kategorier till. Men, som sagt. Allt börjar med vilken årstid vi befinner oss i. Från början tror jag att det helt enkelt handlade om ännu ett sätt för mig att sortera mitt år på, och då samtidigt ett sätt att sortera mina intryck på. Och i år har jag tänkt låta det bli lite tydligare här på bloggen.

Med inspiration från Isabel, som i år sammanfattar varje månad på sin blogg, har jag i år tänkt sammanfatta varje årstid, med en lista, här hos mig. Grundlistan har jag lånat av Isabel och sen har jag kompletterat den med några egna rubriker och tagit bort några av Isabels.

Idag är det alltså dax för vinterns lista, för nu har det nämligen varit mars ett bra tag, och mars räknar jag som en vårmånad! Så med denna lista säger jag tack och hej till årets första avslutade säsong.

tuesday, taking a walk, karlskrona
Vinterns höjdpunkt:
Ganska många faktiskt, nu när jag tänker tillbaka på det. Att jag och Sofia åkte till Helsingfors, att få hänga med familjen över jul och nyår, träffar med Bokbönorna och alla fikor på Fahlmans med Sofia och Ida som har gjort att jag lärt känna två mycket kloka personer ännu bättre.

Vinterns bottennapp:
En förkylning och en influensa med lite mer förkylning på slutet.

Vinterns resa:
friday, helsinkifriday, helsinki
saturday, helsinkisunday, helsinki
Helsingfors! Blogginlägg om resan finns här.

Vinterns köp:
Julklappar!

Vinterns projekt:
Att börja sortera allt jag bär på i min hjärna.

Vinterns stödbanan: (något litet som hjälpt en genom vardagen)
sunday, tulips, helsingborg
Livet blir finare om du har tulpaner hemma.

Vinterns Spotify-lista:
Finns här att lyssna på för den som är intresserad.

Vinterns film:
tumblr_ohtlcjxeia1u4mwxfo1_540
Source
Ja, utan tvekan La la land som jag såg på bio på vinterns sista dag. Den var en sån välbehövlig färgglad vitaminkick!

Vinterns tv-serie:
Jag har för första gången sett Freaks and Geeks och den var så gullig. När jag var sjuk passade jag på att titta på senaste säsongen av Bron, men det vet ni ju redan.

Vinterns mest läsvärda:
genier av moa gammel
Genier av Moa Gammel. Blogginlägg om boken finns här.

Vinterns bild:
friday morning, snowy, helsingborg
En fredagsmorgon när hela Helsingborg var täckt av ett fint fint lager snö.

Vinterns lärdom:
Jag behöver lära mig att balansera livstempot. Efter att ha fått den insikten skrev jag det här inlägget.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, vinter. Bokmärk permalänken.

En kommentar till årstidslistan: vinter

  1. Ping: årstidslistan: vår |

Kommentera

