foton från i lördags, tankar från i tisdags

saturday, sunset, helsingborg

Det är tisdag. Solen skiner guldigt på huset mittemot fastän klockan är över halv sex. Jag är trött. I kroppen för att jag varit på massage. I huvudet för att dagen varit packad. Men nu sitter jag här på stolen och bara är. Tänker att jag borde gå och laga middag. Borde gå och dricka vatten som massösen påminde mig om.

saturday, sunset, helsingborg

Jag har fått en konstig lapp av min hyresvärd. Med datum och tid för när jag behöver vara hemma för att de måste komma in och göra en grej i min lägenhet. Tidsangivelsen jag fått är lika informativ som den en får från UPS när en beställt paket.

saturday, sunset, helsingborg

Det är mars nu och vår nu. Vinden är fortfarande kall och rivig men ångesten släpper lättare nu. Knuten i lungorna som gör det svårt att andas lossnar lite enklare. Och lättnaden som sprider sig i mig har aldrig varit mer välkommen än nu.

saturday, sunset, helsingborg

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

