om veckan som gått

Något jag gjorde som var planerat:
Förutom att jobba har jag varit på massage, tränat, varit på musikquiz, ätit våfflor med Sofia och Ida, promenerat och betalat räkningar.

sunday, planting seeds, helsingborg
Och som inte var planerat:
Jag fick feeling och städade på balkongen och planterade frön som ska bli blommor till min balkong sen. Och så struntade jag i att träna för att jag hellre ville ha sovmorgon och promenera i skogen.

Något nytt jag gjorde:
Jag har varit på musikquiz i Vinylbaren på The Tivoli tillsammans med Flingan, Emma och Anna. Temat var ”Under ytan” och det gick nog ganska dåligt, men vi hade roligt.

Ett tips från veckan:
Övning ger färdighet men muskler byggs bäst i vila. Det vill säga; ibland är det bättre att stanna upp och känna in känslan i kroppen och huvudet istället för att bara köra på.

Veckans upptäckt:
Om du har rätt teknik är även ett ”enklare” träningspass väldigt utmattande. För mig var det en väldigt värdefull insikt!

Godaste maten jag lagade:
Våfflorna från i lördags!

Veckans musik/film/serie:
Musik: Glimten av Robyns nya låt Honey de sista minuterna av veckans avsnitt av Girls! Jag hoppas den släpps på Spotify snart.

lion__alt_a4poster
Source.
Film: Jag såg Lion och tyckte mycket om den. Men jag grät ingenting, och det trodde jag att jag skulle göra, så då kände jag mig helt plötsligt okänslig, men ja, jag behövde väl inte gråta den här gången bara. Fin var den, och det knep lite på slutet, trots bristen på tårar.

halcyon_banner
Source.
Serie: Det brittiska 1940-tals dramat The Halcyon. Boppig musik, intriger och brittisk elegans på ett hotell i London under andra världskriget. Dekoren och kostymerna är to die for!

Veckans känsla:
Bra. Varken mer eller mindre. Och det känns väldigt skönt. Det har känts stressigt och svajigt på sistone, som ni vet, så en sån här mellanvecka var precis vad jag behövde.

En klädsel från veckan:
Det har jag ingen på bild, så ni får en från en lördag i slutet av januari istället, för jag ser ungefär ut så där nu också:
saturday, me, karlskrona

Veckans betyg:
★★★☆☆


Listan kommer från Amanda, men jag har också sett den hos Ellen.
Jag har fyllt i den två gånger tidigare, kolla här och här.

Det här inlägget postades i summan av kardemumman, våren. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till om veckan som gått

  1. Ingrid skriver:

    Vilken fin vecka ändå. ✨ Mamma har tipsat om den serien länge nu, jag kanske ska ge den en chans. Härligt att du såg Lion, jag gillade den. Och det var så trevligt med musikquiz i torsdags, tack! 😘 Oh, har du satt krasseblommor? 😍 (Här haru en spekulant om du inte får plats med alla😉)

    • Malin skriver:

      Ja, det var verkligen en fin vecka! :) Hehe, ja, jag gillade den! Plus att jag läste mig till igår att den bara finns i en säsong. Det är ju både bra och dåligt så klart, men jag tyckte det kändes rätt skönt. Japp! Om jag inte får plats med alla får du absolut några stycken :) Puss!

  2. Ping: måndagstankar |

Kommentera

