min påsk: sol, blommande magnolia, snöflingor och äggpickartävling

Påsken är redan en vecka bort, och i minnet känns det nästan ännu längre sedan, och just därför är det dax att kolla hur min påskhelg var. Häng med!
thursday, maundy thursday, easter, karlskrona
Det åts kvällsmat
thursday, maundy thursday, easter, karlskrona
och jag hittade gulliga selfies som smygtagits med min kamera.
friday, good friday, easter, karlskrona
Mina föräldrar hade ny utsikt
friday, good friday, easter, karlskrona
och vi firade av den gamla med en sista grillning (mer om det i ett separat inlägg).
friday, good friday, easter, karlskrona
friday, good friday, easter, karlskrona
Vi fikade på balkongen,
friday, good friday, easter, karlskrona
slöade i solen
friday, good friday, easter, karlskrona
och åt middag i värmen.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Det åts frukost
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
och dracks förmiddagskaffe.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Vi hittade blommande magnolia på vägen till ett kafé som visade sig ha påskstängt.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Och så har hade vi den årliga äggpickartävlingen.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Lagen lottades
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
och sen är ”må det bästa äggpickare vinna” som gäller.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
I år stod finalen mellan de här två och min bror avgick med segern.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Vi åt påskmiddag
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
allt medan snön plötsligt föll utanför fönstret.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Middagen åtföljdes av efterrätt.
saturday, easter eve, easter saturday, karlskrona
Och så spelade vi spel.
sunday, easter day, easter sunday, karlskrona
Min sista morgon i Karlskrona var det strålande sol och lätt pudersnö på taken. Och kallt i luften så på ett vis kändes det mer som vinter och jul än vår och påsk.

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, utflykter och äventyr, våren. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till min påsk: sol, blommande magnolia, snöflingor och äggpickartävling

  1. Mama skriver:

    Vilka fina och trevliga bilder! 👍🏻☺💕

  2. Ping: gravgrillningen, eller den sista måltiden i mitt barndomshems trädgård <3 |

  3. Ping: årstidslistan: vår |

Kommentera

