förrförra söndagen: middag och snack

Inte nu i söndags, men söndagen före det, som var påskdagen, då var jag bjuden på middag. Det var hemma hos Ida och strax efter kl 18 landade jag där.
sunday, easter day, easter sunday, helsingborg
Först fick vi bubbel och chips. Hon hade fixat jättegod paj med oliver, broccoli och soltorkade tomater. Jag vill minnas att det var fetaost i också. Så den tillsammans med sallad åt vi till middag.
sunday, easter day, easter sunday, helsingborg
Idas stiliga katt Fritz (som tyckte att vi gäster var megaspännande) och vår kompis Sofia var också med. Fritz fick ingen efterrätt men det fick däremot vi andra.
sunday, easter day, easter sunday, helsingborg
Och det var marängswiss! Plus te! Vi snackade så klart massor under kvällen. Till exempel om påskhelgen, konstrundan, hur vi var när vi var små och gick i skolan, SKAM, fritidsaktiviteter, det geniala med menskoppar och det kluriga med relationer. Med andra ord var det en helt vanlig kväll i det här braiga sällskapet!

Det här inlägget postades i äta bör man annars dör man, påhitt, våren. Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till förrförra söndagen: middag och snack

  1. Ida skriver:

    Fint var det att ha er över på middag! Repris snart! Men då kör vi brunch tycker jag!

  2. Bokstund skriver:

    Så mysigt! Såna dagar behöver man 😊

  3. lifeinthemiddleof skriver:

    Åhh vad fin blogg du har! Blir så himla impad av folk som kan/vågar skriva om sitt vardagsliv och allt möjligt och få det att bli intressant, medryckande och *bra*! Har funderat på det mycket sen jag skaffade min egen blogg, och börjat läsa bloggar på ett annat sätt nu… vad som får en blogg att kännas som att personen mest pratar med sig själv, och vad som får det att bli fint och intressant och färgstarkt, hur alldagligt temat för inlägget än är… som din då haha. :) Keep it up sister! Kram

    • Malin skriver:

      tack! vilken fin kommentar :) det här är nog en av de finaste kommentarerna jag nånsin fått. det känns extra roligt att du uppfattar min blogg så som jag hoppas att den uppfattas :) keep it up, du med! kram <3

  4. Ping: gravgrillningen, eller den sista måltiden i mitt barndomshems trädgård <3 |

Kommentera

