söndagstankar

saturday, ordrupgaard, klampenborg

Klockan 10:49
Jag vaknade mitt i en dröm i morse. I den var jag grymt arg på min familj för att de undanhållit information från mig (ja, precis så tänkte jag i drömmen). Det de inte talat om för mig var att Mama inte gillar att flyga. Och därför skulle Papa, i drömmen, först köra oss barn hem från skidsemestern och sedan köra tillbaka till fjällen för att lämna hyrbilen och så att han och Mama kunde ta flyget hem. Jag kände mig väldigt förvirrad när jag vaknade. Det enda som egentligen är sant i den drömmen är att jag har ett stort behov av att ha koll på läget. Det är ett av mina mest älskhatade drag hos mig själv.

Klockan 16:03
Idag har det knappt varit någon sol. Ljust är det ändå nu, tack och lov. Och temperaturen har krupit upp till +14. Jag har lagat lasagne och bakat bröd. Det är säkert mer än ett år sedan jag bakade bröd sist. Jag har inte orkat eller inte varit sugen på det. Lusten har inte funnits där. Och därför känner jag mig så glad idag när lusten återvänt. Nybakat bröd är ju något av det godaste som finns!

Klockan 20:51
Himlen har mörknat nu. Solen har inte gått ner än, men det hänger regn i luften. Jag promenerade i skogen innan i eftermiddags. Det var ljuvligt. Riktigt skönt trots bristen på sol. Alla bokträden har fått ljusgröna löv nu och jag nästan dör inombords för att det är så vackert! Jag har aldrig kunnat säga vilken månad som är min favorit. Jag har alltid bara, med största säkerhet, kunnat tala om vilken jag inte gillar. Men i år känner jag att maj liksom känns extra fin. Så kanske har jag fått en favvo, trots allt.

Nu ska jag avsluta söndagen med ett avsnitt iZombie. Hoppas ni också haft en skön dag!

Det här inlägget postades i tankar för dagen, våren. Bokmärk permalänken.

Kommentera

