lördag i stockholm: andra-frukost på robin delselius bageri och häng med mini-kärntruppen

God morgon och glad måndag!
Idag är det måndag igen, och för mig, den första veckan med fem arbetsdagar på nästan en månad. Det känns ovant men bra! Helgen har varit fin så jag känner mig redo. Hoppas ni också haft bra helger!

Idag backar vi bandet till sista lördagen i april när jag var i Stockholm.
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Då mötte jag upp delar av mitt kompisgäng Kärntruppen för att käka andra-frukost. Vi sågs vid Medis och hade siktet inställt på Greasy Spoon, men de hade nästan en timmes väntan och vi var för hungriga för det. Så istället letade vi oss fram till Robin Delselius bageri.
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Vi hade kommit efter själva frukosterbjudandet, men det fanns fortfarande många goda grejer att välja på. Surdegsfrallor, te och smoothie, till exempel.
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Och yoghurt med frön, nötter och rabarberkompott.

Får vi bara något att äta och ett najs ställe att sitta på, går det att prata på i timmar. Så det var exakt det vi gjorde. Vi pratade lite jobb (det blir alltid så när vi ses pga att vi alla jobbar inom samma bransch), reseplaner, men även barn och bröllop. Det känns helt surrealistiskt att jag är i en ålder där människor runt om mig skaffar barn och gifter sig. Ungefär som om jag har huvudrollen i den där filmen, 13 snart 30, för jag känner mig inte alls så här gammal… Haha!

Oavsett min faktiska eller inbillade ålder, var det så härligt att hänga med dem. Vi har inte setts sen förra året. Och efter händelsen i Stockholm i början av april var det extra skönt att få krama om dem.
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Vädret var just den här lördagen ganska svalt, och isigt i vinden, så efter lite planlöst stros och några uträttade ärenden bestämde vi oss för att ta oss an dagens nästa mål mat.
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Det blev sushi!
saturday, breakfast and lunch with mini-kärntruppen, stockholm
Som vi tog med oss hem till Linnea och Jerk. Jag fick chansen att se deras nyrenoverade kök och sen åkte jag hem till min bror för att preppa inför nästa grej jag skulle på. Men det tar vi nästa gång!


Mer från Stockholm:
fredag i stockholm: josef frank på arkdes och lunch på rolfs kök
konsert med ghost på hovet

Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till lördag i stockholm: andra-frukost på robin delselius bageri och häng med mini-kärntruppen

  1. ISA skriver:

    aah blir nästan skamsen när någon icke-stockholmsbo hittat mysiga frukostställen eller caféer som jag missat. tack för tips ;)

    • Malin skriver:

      hehe, det behöver du inte göra! resterande del av gänget bor i Stockholm, och det var snarare de än jag som styrde stegen :) så varsågod!

  2. Ping: lördag i stockholm: middag på rutabaga och operasång på kungliga operan under kulturnatten |

  3. Ping: söndag i stockholm: fantomen på operan på cirkus och middag på prime |

Kommentera

